14 трика как да спазваш диетата си

Всеки е опитвал различни диети от интернет, инструктор и приятел, но защо нямат ефект върху нас?

1/Всеки е различен и има нужда от индивидуални напътствия и подход, точно за това хилядите диети, които виждате в интернет, най-често нямат резултат.

Да се препоръчва една и съща диета на трениращ, който е 40 или 60 килограма и на трениращ 80 килограма е несериозно!

За това пробвайте тези изпитани съвети следващия път като решите да спазвате хранителен режим или определена диета:

1. Пийте повече вода – Когато почувствате глад вместо да посягате към храна, първо изпийте няколко чаши вода. Така не само има голям шанс да намалите апетита и да избегнете ненужно хранене, но в случай, че решите да се храните стомаха Ви ще бъде донякъде сит и порцията ще е по-контролиранa.

2. Не изпивайте калориите си– Често се е случва да не осъзнавате, че голяма част от калориите до 50% могат да идват от напитки пълни със захар. Някои често срещани заблуди са, че студения чай си е обикновен чай, или пък че фреша от портокал е здравословен и може да се консумира в неограничени количества. Трябва да знаете, че прясно изцеден фреш от портокал – 250 мл. съдържа 21 грама захар и 110 калории. Това е в пъти по-добрия избор, ако трябва да изберем между фреш и студен чай. Страненето от подобни напитки ще Ви позволи да замените калориите с качествена храна, която ще ви държи сити по-дълго време.

3. Не пълнете пазарската кошница с „джънк“ – Лесно приложим съвет, който може да намали консумацията на нежелани храни и напитки е просто да не се купуват! Като не ги купувате няма да имате удобен и бърз достъп до тях. Така когато дойде време за хранене шанса да си приготвите по-качествена храна се умножава.

4. Носете си храна навън – Ако сте сериозни относно постигането на фитнес цели, то наличието на кутии за храна е задължително условие. Добрата подготовка не само гарантира, че сте на прав път към целта, но и по-трудно бихте се отклонили от нея. Може да намалите в пъти желанието за вредни храни, ако засищате първо глада си с избор, който смятате за правилен, и тогава ако все още има нужда да прибягвате към нещо допълнително.

5. Кафе – Кафето дава допълнитена енергия, често когато загубим тонус си мислим, че имаме нужда от храна, „за да се вдигнем“, но в повечето случаи чисто кафе би свършило по-добра работа. Кофеинът стимулира метаболизма и в същото време намалява апетита. Не случайно 90% от продуктите за отслабване на пазара го ползват за основа. Ако сте свикнали да консумирате кафето си със захар, може да опитате да я замените със стевия или друг природен подсладител.

6. Яжте бавно и на малки порции– Започнете храненето си със салата, преминете към добър източник на протеин със зеленчуци, сложен въглехидрат и полезни мазнини според това как балансирате диетата си. Така мястото за калоричен десерт или напитка ще е намаляло многократно и често ще успявате да се въздържите от изкушенията. Също така според проучване отнема около 20 минути от започването на храненето, за да достигнат сигнали до мозъка за ситост.

7. Мийте си зъбите – Миенето на зъбите води до чувство за чистота и свежест. Така може да се задържите по-дълго време без да слагате нещо в устата си.

8. Разсейвайте се - Гладни ли сте или просто отегчени? Когато почувствате, че сте гладни и пиенето на вода или дъвченето на дъвка вече не помага, може да пробвате с различни занимания като разходка, душ, пране, телефонен разговор и други.

9. Спете минимум 8 часа - Недостигът на сън увеличава глада и има негативен ефект върху метаболизма. Това е свързано с нивото на кортизол (хормона на стреса), който може да се покачи дори когато сте сити. Спането поне осем часа през нощта също би ви дало повече енергия през деня и би повишило нивата на растежния хормон, който участва пряко в горенето на мазнини и регулирането на други важни хормони.

 

10. Хелти снакове – Имайте под ръка нещо бързо и удобно за хапване, което би ви донесло и някакви ползи. Примери са определени плодове и сурови ядки – например ябълка или бадеми.

11. Зелен чай - Зеленият чай може да повиши метаболизма и да намали теглото. Той е термогенен и натурален диуретик. Играе роля в оксидацията на масните молекули и също така е добър антиоксидант. Напоследък, както кофеина е често срещана съставка в някои продукти за отслабване като фет бърнари или в комбинация с л-карнитин и кла.

12. Хранете се преди парита - Яжте висококалорични пълноценни храни преди да излезете. По този начин ще сте сити и ще устоите по-лесно на изкушенията и на лошата храна, която всеки друг приема. Добър пример би бил пилешка пържола със салата, варени картофи и порция зеленчуци с прилично количество вода.

13.  Не дръжте под ръка храни и продукти, които знаете, че не е хубаво да консумирате. Най-доброто място би било на високо и недостъпно – например над някой кухненски шкаф . Още един трик, който харесвам, е да споделям такъв тип храна с всеки, за да има по-малко за мен.

14. Използвайте недоминантната си ръка - Това нетрадиционно проучване показва, че когато хората нарушават физическата последователност на действия, която идва с храненето, те имат и повече контрол над количеството приета храна. Резултата от проучването сочи, че може да се намалят калориите с до 30%. Бих избягвал този метод, ако се храня навън, а ако искате да минете на следващо ниво може да пробвате китайски клечки :)

 

Автор: Станимир Михов

Източник: stanimirmihov.com

/29

Facebook Коментари

Коментирай

На предсрочните парламентарни избори ще гласуваме за:

Велико народно събрание

59.26%

Обикновено народно събрание

40.74%

Блогове