5 навика, които изсмукват енергията

5 навика, които изсмукват енергията - картинка 1

Как да презаредите батериите си?

Пролетна умора, депресия, апатия или както и да наречете това нещо, които пие силите ви, докато природата се налива със сокове и зеленина, ви кара да се чувствате като изцедени.

Обясненията са много: смяна на сезона, смяна на часа, заради лятното часово време, липса на витамин, застоял начин на живот, еднообразна храна през зимата ...

Така или иначе, това е сезонът, в който трябва да се справите и да се настроите за работа на по-високи обороти.
Добре е да направите преглед на режима си и да видите колко от 5-те пиявици на енергия можете да откачите от себе си.

1. Безсъние

Системно не си доспивате. Сега, и заради въртенето на стрелките на часовника. Превъртането с час напред „открадна“ час от най-сладкия сън – на сутринта. Статистиката сочи, че през 60-те години човек е спал по около 8 часа, а днес – едва около 6,5 часа.

Спите по-малко, защото работите повече. Високите обороти, на които ви завърта всекидневието и постоянният стрес "викат" болестите.
Ако обаче ден след ден се лишавате от сън, умората се трупа. Няма как да компенсирате със спане до късно през уикенда. Тялото няма компенсаторен механизъм и, ако не сте спали достатъчно и спокойно в продължение на 4-5 дни, не може да навакса недоспиването.

Единствената възможност е, ако реагирате бързо - още на следващия ден. И да си легнете един час по-рано, а сутринта да поспите, без да навивате будилника.
Ако не спазите тази „рецепта“, системното недоспиване ще докара висока нервност, свадливост и по-висок риск от натрупване на излишни килограми.

2. Диети безкрай

Пролетта е сезон, който подсеща, че сте залепили някой друг излишен килограм. И започват диетите, които ограничават калориите или обема на порциите.
Килограмите за кратко изчезват, след това се връщат. Лепвате и някой друг отгоре. В резултат на това сте недоволни от себе си и изпитвате чувство на вина. Затягате режима, но за кратко. Резултатът е постоянен глад и силно изтощение.

3. Кислороден глад

8 часа в мрачния офис гарантират умора. Дори да стоите на бюрото с вдигнати крака. Причината е недостигът на чист въздух и на кислород. Можете да компенсирате кислородния глад, като използвате всяка възможност да сте навън, на чист въздух - да се прибирате пеша от работа, да се разхождате в парка.

4. Кафе и пак кафе

Много хора, за да вдигнат тонуса и работоспособността си, разчитат на кофеина. Проблемът е, че организмът бързо привиква към него както към всеки стимулант. За да действа, трябва по-висока доза. Накрая и един литър кафе няма да стигне за деня.
А кафето най-бързо обезводнява организма и пие силите в по-голяма степен, отколкото го стимулира.

5. Обездвижване - от колата на стола

Всекидневието не налага много да се движите и си пестите дори ходенето пеш. Защото бързате. Било за работа, било, защото вкъщи ви чака още работа. А без натоварване мускулите губят тонус и енергията им сякаш изтича.

Няколко аргумента в полза на физическата активност:

-  тя намалява риска от сърдечно-съдови инциденти,

- освобождава ни от пристъпите на депресия,

- удължава живота.

Екип учено от университета в Южна Каролина в продължение на 12 години наблюдавал 2600 възрастни така установил, че тези, които са физически активни, живеят по-дълго.
Движението се оказало по-важно за дълголетието дори от индекса на телесна маса.
Така че, не е е толкова важно човек да е слаб, колкото постоянно да се движи.

 

 

Мона Василева/Noviteroditeli.bg

/33

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове