Автомобилите, които нямаха късмет

Автомобилите, които нямаха късмет - картинка 1

Тези известни модели можеха да изглеждат по съвсем различен начин

Всички знаят как изглежда BMW 5-Series във версиятя си E34, Nissan 3000ZX или Bugatti Veyron. Те обаче можеше да бъдат и съвсем различни, ако предложенията на дизайнерите не бяха отхвърлени. Представяме ви 12 автомобила, чийто външен вид по една или друга причина не бе приет от шефовете на големите производители.

BMW 5-Series (Е34)


Автомобилите, които нямаха късмет

Обърнете внимание на датата на тази скица – 1982 г. По това време баварците току-що са стартирали производството на „петицата” във версия E28, но главният дизайнер на BMW – Ерколе Спада, вече търси начин да я замени. Този първоначален вариант изглежда прекалено смел и модерен, и затова не е приет, а Е34 излиза по-късно, при това сериозно променена. Все пак идеите на Спада са реализирани при 7-Series (Е32/28), както и при купето 8-Series.

Toyoa Supra


Автомобилите, които нямаха късмет

Силуетът на Toyota Supra във версия А80 е можело да бъде и такъв. По време на разработката на модела са обсъждани над 10 варианта на дизайна на модела. Въз основа на 5 от тях са направени макети, но до пълномощабни прототипи достигат само 2 автомобила. В крайна сметка е избрано предложението на американското студио за дизйна на Toyota, а това на снимката е отхвърлено.

Peugeot 205

Автомобилите, които нямаха късмет

Невинаги до серийното производство достигат вариантите с по-прост дизайн, като свидетелство за това е този пълномащабен макет на 205. Той е напълно завършен, но въпреки това в компанията продължават да търсят нови варианти за проекта М24 (така е известен 205 по време на разработката си). В крайна сметка студиото Pininfarina прави крайния вариант на модела през 1983 г. А този макет е готов през 1982 г.

Cadillac Seville


Автомобилите, които нямаха късмет

Още един пример за автомобил, при който дизайнът първоначално е отхвърлен, но години по-късно е приет. Този прототип се казва La Scala и е подготвен през 1973 г. В производство обаче е пуснат консервативен седан с множество прави линии. А идеите на La Scala са реализирани едва във второто поколение на Seville, които се е появило през 1980 г.

Nissan 300ZX


Автомобилите, които нямаха късмет

Тук се виждат 3 образци на потенциалния дизайн на Nissan 300ZX Z32, като в крайна сметка е избран най-горният. Вариант номер две препраща към Nissan Skyline и Silvia, докато третият е създаден най-вече заради американския пазар, където особено популярния са коли с по-меки очертания, вдигащи се фарове и „потопени” във вратите ръчки.

Volkswagen Kafer

Автомобилите, които нямаха късмет

Добре известна е историята за това, как дизайнът на готовия вече автомобил е променен след намесата на държавното ръководство. Когато Адолф Хитлер вижда прототипа, той го обявява за прекалено „грозен и остарял”. По негово настояване фаровете са преместени, а задната част е направена по-плавна. Тъй като Хитлер е художник, той не се притеснява сам да направи измененията по Kafer.

Volvo 480

Автомобилите, които нямаха късмет

Този автомобил е един от най-смелите проекти на компанията в цялата история. Шведите се отказват от традиционната за тези години предна част, като поставят вдигащи се фарове, които никой не свързва с Volvo, както и стъклена задна врата. На снимката е един от прототипите, които шефовете не одобряват, въпреки че също предлага високи технологии и безопасност.

Plymouth Barracuda

Автомобилите, които нямаха късмет

През 1973 г. настъпва световната петролна криза и производителите на масъл-карс се сбъскват със сложен проблем – как да направят своите автомобили едновременно бързи илесно разпознаваеми, но и икономични? В Plymouth първоначално преработват предницата на своята Barracuda, като я правят по-аеродинамична, но после решават да „замразят” модела за по-добри времена. Които за компанията така и не настъпват.

Ford Mustang

Автомобилите, които нямаха късмет

Подобна тежка задача имат и във Ford – техният Mistang трябва да бъде осъвременен, но в същото време продажбите му не биват да спадат въпреки кризата с горивото. Подготвени са 8 пълномащабни макета, като всеки се отличава от останалите. В наши дни второто поколение на Mustang се счита за едно от най-лошите от феновете на модела, но въпреки това този автомобил е доста популярен за времето си.

Mercedes C-111

Автомобилите, които нямаха късмет

Да, C-111 никога не стига до серийно производство. Първоначално той е разработван за тестването на нови технически решения, като първият прототип е подготвен от главния дизайнер на компанията по това време Бруно Сако. В крайна сметка обаче той не е приет, а Сако дава на света класически модели като W126, W123, 190 W201 и др.

LaFerrari


Автомобилите, които нямаха късмет

В конкурса за създаване на дизайн за флагмана на Ferrari участват 8 образци, като по-голямата част от тях са дело на художниците от Pininfarina. В крайна сметка във Ferrari избират своя собствена разработка, но наскоро бяха разкрити и други варианти, които са превърнати в пълномащабни макети. Този на снимката се казва Monta и е един от първите. Той е готов още през 2011 г., цели 2 години преди премиерата на LaFerrari.

Bugatti Veyron

Автомобилите, които нямаха късмет

Така вижда Veyron легендарният дизайнер Валтер да Силва. Неговият прототип е проказан още през 1999 г., но така и не стига до серийно производство. Все пак част от елементите от него са използвания при новия Chiron. Става дума най-вече да оформлението на вратите и на моторния отсек.

automedia.investor.bg

/33

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове