Борисов закрива компанията за проектиране на магистрали

Министър председателят обяви днес в интервю за Нова тв, че във връзка с нарушения по обществените поръчки може да се стигне до закриване на агенция.

4/ Премиерът Бойко Борисов няма да закрива агенция, а Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) към Министерството на регионалното развитие, съобщиха източници от ГЕРБ. Министър председателят обяви днес в интервю за Нова тв, че във връзка с нарушения по обществените поръчки може да се стигне до закриване на агенция.

Всъщност националната компания ще бъде извадена от МРРБ и ще премине на директно подчинение към Агенция "Пътна инфраструктура". Предложението бе вкарано на 9 март в деловодството на НС от12 депутати на ГЕРБ като промяна в закона за пътищата, пишат от Офнюз.

Законодателната инициатива идва след скандала със скъпата обществена поръчка за доизграждането на магистрала "Хемус", която бе прекратена по заповед на премиера Бойко Борисов. След "Хемус" беше спрян търгът за още един "златен" проект - тунел, който е част от магистрала "Струма". Поводът да бъде спряна работата по северната магистрала бяха "витаещи съмнения" за връзка на правителството със спечелилите да строят 60-километровата отсечка консорциуми, свързвани с депутата Делян Пеевски и бизнесмена Веселин Златев.

Тази поръчка надхвърляше 800 милиона лева. На 250 милиона лева бе изчислен 2.5-километровият тунел "Железница" на южната магистрала. По-късно стана ясно, че скъпата магистрала "Хемус" ще бъде "понижена" до скоростен път.

Държавното предприятие НКСИП беше създадено през 2012 г. и е подчинено на регионалния министър. Основната му цел беше да ускори изграждането на автомагистралите "Струма" и "Хемус". Освен тях приоритет на тогавашното правителство на ГЕРБ беше и строежът на магистрала "Черно море". Инициативата за създаването на структурата беше на сегашния президент Росен Плевнелиев, който беше регионален министър в първия кабинет на Бойко Борисов.

Според предложението на депутатите всички активи, пасиви, права и задължения на компанията ще се поемат от пътната агенция. Цялата информация и документация по започнатите процедури за "Хемус", "Струма" и "Черно море" трябва да се предадат на експертите в АПИ в срок до месец след влизането в сила на закона. По-важното обаче е, че всички открити и непрекратени обществени поръчки се прекратяват автоматично, с изключение на тези по оперативна програма "Транспорт", до 2020 г. Автоматично се прекратяват и всички сключени договори освен тези с европейски пари.

Служителите на компанията ще бъдат уволнени поради ликвидация по реда на Кодекса на труда, заради което ще им бъдат изплатени съответните обезщетения.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове