Децата и сънят

Децата и сънят - картинка 1

Кой по колко трябва да спи?

Голяма част от възрастните са си намерили схемата на сън и когато бива нарушена, повечето от нас ходят като болни. Има едни свещени осем часа, които не е редно да бъдат пипани (е, за някои те може да отидат и към десет).

При децата нещата стоят по друг начин. От една страна, защото до голяма степен ние сме отговорни за режима им, от друга, защото в различните периоди от живота си имат нужда от различно количество сън. Недоспиването или обратно, преспиването може да се причини за някои проблеми в психиката и поведението, за които иначе не би следвало да има причина, защото детето като цяло расте здраво и се развива нормално.

Как да знаем от колко часа сън се нуждае детето в различните периоди?

Съвсем наскоро Американската академия по педиатрия излезе със стройни препоръки, изведени на базата на медицински проучвания. Те започват от 4 месец на детето и стигат до 18-годишните тийнейджъри. Новородените до 3 месеца не се включват в този списък, защото между 0 и 3 месеца детето има собствен ритъм и според нуждите си решава кога ще яде и спи. В последствие се оформя и режимът. Ето как изглежда схемата според педиатрите и специалистите по здраве на съня:

Бебета – от 4 до 12 месеца
12-16 часа за денонощие (включително дрямките)

Деца – от 1 до 2 години
11-14 часа за денонощие (включително дрямките)

Деца – от 3 до 5 години
10-13 часа за денонощие (включително дрямките)

Деца – от 6 до 12 години
9-12 часа за денонощие

Тийнейджъри – от 13 до 18 години
8-10 часа за денонощие

Разбира се, родителите най-добре може да преценят как се чувства детето и от какво има нужда, без да са му необходими специални предписания. Но от време на време всеки има нужда от някой и друг ориентир.

източник: noviteroditeli.bg

/33

Facebook Коментари

Коментирай

Какво очаквате от българското председателство на Съвета на ЕС?

Блогове