Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката - картинка 1

Началото на легендарната италианска компания е поставено точно преди 70 години

Точно преди 70 години е поставено началото на едно от най-легендарните имена в историята на автомобила - а също и на най-влиятелната марка в света понастоящем според последната класация на Brand Finance.

През октомври 1946 Енцо Ферари и инженерът Джоакино Коломбо започват работа по първата кола на новооснованата компания Ferrari. Енцо е правил автомобил и преди това, през 1940, само че с емблемата на Auto Avio Costruzioni. Затова именно 125S, създадено от него и Коломбо, е прието за първото Ferrari в историята. То има 1.5-литров V12 мотор с мощност 118 конски сили.

Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката

Възстановка на Ferrari 125S. Колата е произведена само в две бройки, като и двете после са разглобени и използвани като основа за следващи модели.

Машината дебютира на 11 май 1947, когато Франко Кортезе я изкарва на пистата в Пиаченца. Това първо участие е, както казва самият Енцо Ферари, "обещаващ провал" - Кортезе води в надпреварата, но отпада заради повредена горивна помпа. В следващите 13 старта обаче 125S печели шест победи и така започва легендата.

В чест на юбилея решихме да ви припомним десетте най-скъпо продадени автомобила Ferrari до момента.Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 365 GTS / 4 Daytona Spider от 1971 г., продадено за 2.64 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT Competizione Alloy Berlinetta от 1959 г., продадено за 8.525 млн. долара
Ferrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT LWB California Spider by Scaglietii от 1958 г., продадено за 8.8 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT 14-Louver Berlinetta от 1957 г., продадено за 9.46 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT Berlinetta Competizione "Tour de France" by Scaglietti от 1956 г., продадено за 13.2 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT SWB Berlinetta Speciale от 1962 г., продадено за 16.5 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GT SWB California Spider от 1961 г., продадено за 16.83 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 LM by Scaglietti от 1964 г., продадено за 17.6 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 275 GTB / C Speciale by Scaglietti от 1964 г., продадено за 26.4 млн. долараFerrari на цената на нов Боинг: 10-те най-скъпи модела на марката
Ferrari 250 GTO Berlinetta от 1962 г., продадено за 38.1 млн. долара през 2012 г. Купувач бе американският телекомуникационен магнат Крейг Маккоу. Това е не само най-скъпото Ferrari, но и най-скъпият автомобил въобще. За същите пари можете да си купите чисто нов Boeing 737-100, и ще ви останат няколко милиона ресто

източник: http://automedia.investor.bg/

/33

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове