Google даде на издателите контрол кой може да рекламира при тях

Google даде на издателите контрол кой може да рекламира при тях - картинка 1

Вижте най-важното от Общия регламент за защита на личните данни

Google даде на онлайн издателите правото да избират чии реклами да се появяват в сайтовете им посредством нейната платформа, пише dnevnik.bg

Компанията реагира така след критиките на четири големи издателски групи, че им вменява неприемливи отговорности под новото европейско законодателство за защита на личните данни (GDPR), което влиза в сила на 25 май.

4000 вестникарски и медийни фирми, сред които "Аксел Шпрингер", "Телеграф" и "Ню Йорк таймс", обвиниха компанията майка Alphabet, че обявява новите си практики в последния възможен момент и така им пречи да преценят доколко съобразени с новите правила са те.

Издателите критикуваха още желанието на търсачката на контролира данните, получени от тях, и да взима еднолични решения как ще се употребяват те. В отговор "Гугъл" обеща да съдейства на издателите според възможностите си, писа агенция "Ройтерс".

Общият регламент за защита на личните данни (GDPR), който ще влезе в сила на 25 май, дава много по-големи права на потребителите да защитят информацията, която споделят с бизнеса. Той заплашва администраторите на лични данни с глоби до 4% от глобалния оборот или до 20 млн. евро при нарушения.

Най-важното от Общия регламент за защита на личните данни:

Общият регламент за защита на личните данни (или GDPR) създава нови правила за защита на европейските граждани. Това е най-голямата реформа на регулациите по тази тема 1995 г. насам. Тя предвижда строги и сложни изисквания, както и тежки наказания.

НАКАЗАНИЯ

За несъобразяване с GDPR - глоба до 20 млн. евро или 4% от глобалния оборот на компанията, в зависимост кое е по-голямата сума.

ИЗИСКВАНИЯ НА СУБЕКТА НА ДАННИ

Компаниите, работещи с европейски клиенти, трябва да могат да ги снабдят със следната информация: какви лични данни съхраняват, как ги използват и какви разрешения за това имат.

ПРИ ПРОБИВИ НА СИГУРНОСТТА

Фирмите ще бъдат длъжни в рамките на 72 часа да уведомят властите и засегнатите потребители.

СПЕЦИАЛЕН СЛУЖИТЕЛ

Някои компании - включително тези, които извършват мащабен мониторинг върху индивиди, и тези, които работят с лична информация, свързана с присъди и престъпления, ще бъдат длъжни да назначат служител, който да отговаря за защитата на личните данни.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове