Изкуствен интелект на Google победи шампиона по Го в първата от пет игри

Изкуствен интелект на Google победи шампиона по Го в първата от пет игри - картинка 1

“Бях много изненадан, тъй като не мислех, че ще загубя играта,” казва Ли.

7/ В знакова битка между човек и изкуствен интелект световният шампион по играта Го беше победен от опонента си- компютър, пише 24chasa.bg

Програмата AlphaGo на дивизията DeepMind на Google спечели първата от серия игри с Ли Седол в Сеул. През октомври 2015 година AlphaGo победи европейския шампион по Го - постижение, за което се смяташе, че ще бъде възможно след години, съобщава "Фокус".

Компютър е побеждавал световен шампион по шах, но китайската игра Го е значително по-сложна. Кореспондентът на BBC отбелязва, че Ли е имал надмощие през по-голямата част от играта, но в последните 20 минути AlphaGo е надделял. Човекът се е отказал, давайки победата на съперника си.

“Бях много изненадан, тъй като не мислех, че ще загубя играта,” казва Ли. “Грешка, която допуснах в самото начало се отрази на цялата ми игра.”

Играчът на Го е има зад гърба си 18 победи в шампионати, откакто се съзтезава професионално от 12-годишен. Той посочва, че първоначалната стратегия на AlphaGo е била “отлична” и че е бил удивен от един нетрадиционен ход, какъвто човек никога не би изиграл. Въпреки първата си загуба, Ли не съжалява, че е приел предизвикателството. Ще бъдат изиграни общо пет игри, като наградата е 1 милиона долара.

Петдневният двубой е важен тест за постигнатото от инженерите в сферата на изкуствения интелект. Го е 3000-годишна китайска игра, смятана за значително по-сложна от шаха. Най-известната победа на изкуствен интелект на шах е победата на Deep Blue на IBM над гросмайстора Гари Каспаров през 1997 година. Експерти посочват, че Го е напълно различно предизвикателство заради неизчислимия брой възможности. Това означава, че компютърът трябва да може да прояви подобна на човешката “интуиция”, за да победи.

“Играта срещу машина е съвсем различна от тази срещу действителен опонент,” казва Ли за BBC. “Обикновено можеш да усетиш дишането на съперниците си, енергията им. Често взимаш решения в зависимост от физическите реакции на хората, с които играеш. С машина не можеш да направиш това.”

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове