Йога упражненията помагат при проблеми със зрението

Йога упражненията помагат при проблеми със зрението - картинка 1

При постоянното седене пред компютъра, което работата ни изисква, зрителната умора е почти неизбежна

Астенопията, по-позната като зрителна умора, е може би едно от най-честите оплаквания на съвременния млад човек. И то не без причина. Според скорошно проучване, проведено от английския Регулатор на комуникациите, над 72% от възрастните прекарват средно по 9 часа пред екрана на компютъра, телефона, телевизора или друго електронно устройство.

При подобно ежедневие зрителната умора е почти неизбежна. Рисковете от подобно продължително напрежение обаче са плашещи и непоправими, като значителната загуба на зрението вероятно е най-страшният сред тях.

Симптомите, по които ще познаете астенопията са:

Дразнене

Сухота в очите

Главоболие

Замайване

Периодично размазано зрение

За да се спасим от неприятните последствия обаче, приготвили сме няколко лесни и прости йога упражнения, които значително ще подобрят състоянието на очите ви. Опитайте!

Сутрин:

Погледнете нагоре и надолу пет пъти и затворете очи.

Отворете очи и повторете движението още пет пъти, но този път вляво и дясно. Затворете очи.

Отворете очи и отново погледнете нагоре и надолу по пет пъти. Затворете очи.

Отворете очи и отново повторете пет пъти вляво и дясно. Затворете очи.

Поставете длани върху клепачите си за около минута.

През деня:

Облегнете се удобно на стола си и размърдайте очи: първо вляво и дясно, после нагоре и надолу, след това в кръг. Започнете бавно и с всяко повторение ускорявайте.

Разтъркайте дланите си една в друга докато ги стоплите. Поставете ги директно над клепачите си, но без да ги докосвате. Позволете на топлината да успокои и релаксира очите ви.

Повторете три пъти.

Вечер:

Затворете дясното си око и покрийте клепача си леко с ръка.

Мигайте с лявото око. Не се насилвайте – идеята е действието да премине без да напрягате очите си.

Повторете и с дясното.

Преди лягане:

Запалете свещ и се отдалечете на метър.

Седнете удобно и се взирайте в пламъка докато очите ви не започнат да сълзят.

Легнете и почивайте поне 10 минути.

Не забравяйте да повтаряте тези упражнения всеки ден. Те гарантирано ще укрепят очите ви и ще ви отърват от досадната и доста опасна астенопия.

 

Източник: Ladyzone.bg

/35

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове