Как популистите в Италия използваха Facebook, за да спечелят властта?

Как популистите в Италия използваха Facebook, за да спечелят властта? - картинка 1

Салвини и Ди Майо са задминали политическите си съперници, включително бившия премиер Матео Ренци

Британското издание "Гардиън" разкрива как популистите в Италия са използвали Facebook, за да спечелят властта.

Доминацията на двамата популистки политически лидери в Италия Матео Салвини и Луиджи ди Майо във Facebook разкрива невиждани преди данни, които показват как те са използвали видео и предавания на живо в социалната мрежа, за да заобиколят традиционните медии и да разпалят разногласия по време на парламентарните избори. 

Салвини и Ди Майо са задминали политическите си съперници, включително бившия премиер Матео Ренци, със своята активност във Facebook.

Данните от Facebook, които показват активността на шестте партийни лидери в Италия два месеца преди изборите, са събрани от преподаватели от медийна лаборатория към Пизанския университет.

Установено е, че всички 25 най-споделяни съобщения във Facebook през двата месеца преди изборите са видеоматериали, излъчване на живо и снимки от Салвини, лидер на крайнодясната "Лига", или Ди Майо, лидер на Движение "Пет звезди".

Двамата, които се конкурираха на изборите, но след това договориха правителствена коалиция, доминират във Facebook с около 7,8 милиона харесвания и споделяния всеки по време на двумесечната предизборна кампания.

След тях е Джорджа Мелони, лидер на малката популистка крайнодясна партия "Италиански братя", с 2,6 милиона харесвания и споделяния в социалната мрежа. Ренци, който е публикувал повече текстови съобщения в сравнение с всеки друг политик, си е осигурил 1,5 милиона харесвания и споделяния.

Най-малко ефективни в социалната мрежа са бившият премиер Силвио Берлускони и левият политик Пиетро Грасо.

Аудиторията на Салвини във Facebook е 3,4 милиона по-голяма от всеки друг политик в Европа. Крайнодесният лидер засили използването на социалната мрежа, откакто зае поста на вътрешен министър на Италия, използвайки платформата, за да експлоатира напрежението около имиграцията.

Най-популярното видео на Салвини, според анализа, е клип от реч в Европейския парламент. Той неточно твърди, че е бил "цензуриран" от традиционните медии. На клипа Салвини предупреждава, че през последните няколко години Италия е приела 600 000 измислени бежанци, които не бягат от война, а носят война.

Видеоматериалите на Ди Майо са с различен тон. Той се оплаква от негативното медийно отразяване и политическата корупция. Тези материали изглежда са широкоразпространявани сред младите, лоялните и дигитално активни гласоподаватели.

Само едно съобщение във Facebook от основните 25 е на Ренци. Става въпрос за снимка с торта, която е приготвена от семейството му и е оставена на масата. Ренци пише: "Колко мило: животът е по-голям от политиката". Съобщението е харесано и споделено повече от 63 000 пъти.

В интервю за "Гардиън" през октомври Ренци призна, че социалната мрежа трансформира политиката.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове