Какво се случи с редактора, публикувал критика срещу Путин?

Какво се случи с редактора, публикувал критика срещу Путин? - картинка 1
Снимка: AFP

Изведнъж Елизавета Осетинская излезе в "творчески отпуск"

Елизавета Осетинская - главният редактор на руската медийна група РБК, излиза в творчески отпуск заради стипендия в американския Станфордски университет, съобщи официално ръководството, цитирано от "Дневник". Но новината идва броени дни след обиски от контраразузнаването и данъчните в офисите на собственика на холдинга Михаил Прохоров и вълна от публикации, че Кремъл го притиска да продаде РБК.

Осетинская, която ще специализира "Иновации в журналистиката" през академичната 2016-2017 година, ръководи групата в момент, когато тя публикува поредица разследвания за бизнес интересите на хора от обкръжението на руския президент Владимир Путин и дори навлезе в подробности за дъщерите му.

От Кремъл отричат да има политически мотиви за обиските, извършени, докато Путин провеждаше 4-часовата си "пряка среща" с руснаците. Официалната версия е, че това било свързано с разследване на ОНЭКСИМ - банка, спасена от една от фирмите на Прохоров. РБК е част от активите на ОНЭКСИМ.

Говорителят Дмитрий Песков каза, че е "абсолютно неуместно каквито и да е следствени действия в холдинга да се свързват с редакционната политика на РБК, още повече пък да ги свързват с Кремъл". "Безусловно, и дума не може да става и по никакъв начин не съответстват на действителността някакви твърдения, че някакъв натиск може да бъде оказван на редакционната политика на РБК и мисля, че и от РБК изцяло ще потвърдят, че подобни слухове не съответстват на реалността", добави той.

Операцията в четвъртък бе респектираща, защото според източник на "Ройтерс" в няколко компании на Прохоров са влезли близо 200 служители на ФСБ и данъчните, част от които са били въоръжени цивилни. Всичко изглеждаше "доста сериозно, такава мини-войскова операция - пристигнаха във всяка компания без РБК", написа в."Комерсант", позовавайки се на източник, близък до групата.

Изданието цитира също и неформални разговори с хора от спецслужбите, според които обиските са именно заради дейността на РБК или "да се намали стойността на медийния холдинг в рамките на уж започнали неотдавна преговори за продажбата му". Консултации за евентуална продажба били водени с частната "Национална медиа група", на която председател на съвета на директорите е Алина Кабаева, упорито сочена от медии като интимна приятелка на Владимир Путин. Източници от групата НМГ отрекли това, но официален отговор няма.

За същите мотиви - да бъде принуден Прохоров да продаде холдинга си, разказаха "Ройтерс" и телевизия "Дождь", известна с критиките си към Кремъл и управляващите в Русия. Деловото издание "Ведомости" се позовава на версията за натиск над РБК на руски бизнесмен от списъка на най-заможните на "Форбс".

/34

Коментари 1

  • #1
    коци -

    каквото повикало такова се обадило-да бе мирно седяло не би чудо видяло !междо другото при нас как Е ?

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове