Капитал: Държавата в поза "Мирно"

Капитал: Държавата в поза "Мирно" - картинка 1

Как държавата създаде не само бизнес за Доган, но и му гарантира печалби веднага

Докато цялото обществено внимание е насочено към скандала с апартаментите на властта, почетният лидер на ДПС Ахмед Доган продължава да гради личната си бизнес експанзия - този път с ново пристанище във Варна.

Това пише екип на "Капитал" в редакционна статия, посветена на бизнес експанзията на Ахмед Доган във Варна. Както стана ясно, през последните месеци там се проправя път към изграждането на ново търговско пристанище във Варненския залив.

То ще бъде на мястото на въглищния терминал на ТЕЦ "Варна" - централата, която от миналата година е собственост на почетния лидер на ДПС и чрез която в началото на 2019 г. той придоби официално т.нар. Боянски сараи.

Схемата за успеха му е стандартна - държавата одобрява проектите му, на които после осигурява печалби. При това за суми, надхвърлящи тази от всичките промоционални апартаменти накуп.
Освен че ТЕЦ "Варна" получи близо 30 милиона, за да стои в готовност, Министерството на енергетиката без никаква причина увеличи размера на този резерв, а държавната ТЕЦ "Марица-изток 2" доброволно се отказа да участва в разпределението му. Все неща, които за предишния собственик CEZ бяха недопустими, поради което се стигна и до продажбата. Вижте ТУК как точно стана това.

Сега Ахмед Доган иска да направи от стария въглищен терминал за ТЕЦ-а ново търговско пристанище. И през последните дни съответните институции са се активизирали за целта. Планът за управление на отпадъците е одобрен без забележки от съответните органи, министрите на транспорта и на регионалното развитие със съвместна заповед са разрешили изработването на генерален план на пристанището чрез обединяване на парцели, до дни се очаква и становището на варненската екоинспекция.
Така докато други частни проекти се бавят с години, съвсем скоро новият порт на Доган ще бъде готов да "поеме" от държавното "Пристанище Варна" товарите със зърно и контейнерите, които носят по 50 млн. лв. годишно.

А междувременно "Булгартрансгаз" е планирал да разшири за собствена сметка тръбата, с която захранва ТЕЦ "Варна", така че централата да участва не с един, а с три блока при новите търгове за студен резерв.
Теми като тази обаче рядко влизат в емисиите. По тях и управляващите мълчат - каквато и да е цената.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове