КЗК се захваща със сделката за "Нова телевизия"

КЗК се захваща със сделката за "Нова телевизия" - картинка 1

Сделката за "Теленор", при която собственик отново става чехът Петр Келнер, няма да бъде разглеждана от КЗК, тъй като е част от по-голяма международна сделка

След като през февруари собственикът на "Нова телевизия" обяви, че я продава, едва сега Комисията за защита на конкуренцията започва да разглежда сделката за придобиването на "Нова броудкастинг груп" от най-богатия бизнесмен в Чехия – Петр Келнер.

Информацията, че антимонополният регулатор започва да разглежда сделката, идва нетрадиционно късно, съобщава "Капитал". По информация на изданието документите от чешката компания са подадени в комисията още през април. Според Закона за защита на конкуренцията КЗК трябва да образува съответното производство в тридневен срок от постъпването на уведомлението, освен ако не са били установени нередовности в искането, които уведомителят се поканва да отстрани. След образуването на производство комисията има 25 работни дни, в които да излезе с решение, като срокът може да бъде удължен с още 10 дни по искане на компаниите.

Изданието припомня, че има и друг подобен случай - през март компанията "Инерком" сезира комисията за намерението си да купи бизнеса на БЕЗ в България, а разглеждането на документите още не е започнало.

В същото време аналогичното производство по сделката, с която депутатът от ДПС Делян Пеевски ще продаде половината от бизнеса си с печатни медии на българското дружество на американските кинопроизводители Nu Image, започна на следващия ден след обявяването на новината от двете страни.

От началото на годината КЗК е сменила практиката си и вече действа като европейския си аналог - иска всички документи и цялата информация още преди да започне производството. Допреди това те са подавани и в хода на разглеждането.

Сделката за "Теленор", при която собственик отново става чехът Петр Келнер, няма да бъде разглеждана от КЗК, тъй като е част от по-голяма международна сделка.

Инвестиционният му фонд PPF Group ще плати 185 млн. евро за най-голямата медийна група в България, която включва седем телевизионни канала и 19 онлайн компании с общи приходи 100 млн. евро за 2017 г.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове