Lidl отнесе 1,86 млн. лева глоба заради заблуждаваща реклама

Lidl отнесе 1,86 млн. лева глоба заради заблуждаваща реклама - картинка 1

Това е втори подобен случай за веригата през тази година

Комисията за защита на конкуренцията, глоби търговската верига Lidl с

1 865 332 лв. или 0,35% от оборота на дружеството за предходната финансова година.

По данни на в-к Капитал, за изминалата година, дружеството има над 538 млн. лева приходи и

реализирана нетна загуба от 28 млн. лева

Дружеството прави много сериозна експанзия през последните години, в резултат на което отвори десетки магазини из цялата страна.

В момента Лидл е третата по големина на приходите компания в ритейл сектора в България.

Конкретната причина за налагането на финансовата глоба е заблуждаващата рекламна кампания  

„Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl“.

Според регулатора, кампанията е проведена при подвеждащи и непълни условия. В решението на комисията се посочва, че „Съгласно представените Общи условия на кампанията, същата се провежда на два етапа,

като при всеки един от тях има съществени разлики по отношение механизъм на участие (с или без покупка) и видове награди, които се дават при печалба“. Рекламното съобщение за възможност за печалба, през цялата година е заблуждаващо,

защото наградите реално са се раздавали през втората част на кампанията.

Припомняме, че в средата на Февруари,

Върховния административен съд потвърди глобата от 370 859 лв. на Lidl, отново заради заблуждаваща реклама.

Тогава проблем беше рекламното съобщение: "Най-доброто от България, най-доброто от Европа“. Комисията установи, а съдът потвърди, че качеството на продуктите в търговската верига, по никакъв начин не е „най-доброто“,

а се доближава до границите на допустимите стойности за годност.

/35

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове