Метрото пак затапи София

Метрото пак затапи София - картинка 1

Преминаването през центъра вече отнема часове, а същинското строителство започва през пролетта

9/Преминаването с тролей в района на кръстовището на булевардите „Георги Софийски“, „Прага“ и „Пенчо Славейков“ винаги е било проблем в час пик. От началото на седмицата обаче тапата в района вече е непробиваема заради подготовката за строежа на третия лъч на метрото.

Знаейки това и заредена с търпение тръгвам от кв. „Борово“ към центъра. Всъщност трябва да мина през центъра, за да стигна Сточна гара и единственият ми вариант е тролеят. Такъв обаче няма повече от 30 минути, в продължение на които на спирката се събра сериозна тълпа. Тролеят очаквано дойде пълен, но успя да ни побере – все пак още е в началото на маршрута. Преживяването вътре е нещо средно между латиносериал и хорър.

Някъде около Военномедицинска академия, вече съм изтощена от опитите да запазя равновесие, а

 

чевръста пенсионерка ме прегазва, изхвърля един младеж от мястото му и започва да нарежда

 

как на една седалка трябвало да сядат по двама. Часът е 10, аз съм излязла в 9 от къщи и вече съм закъсняла. Не съм и до средата на пътя, работният ми ден не е започнал, а вече съм изтощена. Всички седящи места обаче са заети от пенсионери, тръгнали незнайно накъде. А повечето от желаещите да стигнат до работните си места обясняват виновно по телефона, че са прекарали сутринта си на спирката. Надяват се обаче да стигнат до офиса преди края на работното си време.

 

С натъпкването на все повече хора, престоят на всяка спирка става все по-дълъг, сигнализацията за незрящи може да скъса нервите и на слон, а шофьорът загуби търпение и спря да отваря предната врата. На едната спирка крещяха онези, които не искаше да пусне да влязат, на другите крещяха онези, които не искаше да пусне да слязат. Няколко човека искаха да бият, но надделя мнението, че е по-добре все пак да стигнем до местоназначенията си.

След още 20 минути вече препускаме по ул. „Раковски“, а

 

скоростта от 30 км/час се усеща като на автомобилно състезание.

 

Равносметката е, че разстояние, което обичайно се изминава за 40 минути, сега отнема около 2 часа. И това ще продължи в следващите две години.

А сега сериозно. Същинското строителството на метрото започва в края на март, така че ако можете избягвайте всички точки около бъдещите спирки. Най-тежко ще е положението около големите "Пет кьошета", по бул. "Патриарх Евтимий" и кръстовището му с Витошка, както и на "Иван Гешов" и "България". Временно ограничаване на движението ще има при ул. "Граф Игнатиев", НДК, ул. "Георги Софийски" и ул. "Житница".Задръстванията ще продължат около две години, докато приключат наземните работи по метростанциите на Малък градски театър "Зад канала", Орлов мост, Попа, НДК, ул. "Георги Софийски", бул. "България" и „Красно село“.

През 2019 г. метрото ще се движи от театър “Зад канала” до пазара на “Красно село” - трасето е с дължина 7 км.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове