Безплатно Ви подсказваме как би трябвало да се държи един министър на туризма пред Ричард Куест. Прочетете!
Три минути интервю по CNN бе напълно пропиляно от министъра на туризма Николина Ангелкова, която се яви неподготвена да представи България и неспособна да защити националния интерес, що се отнася до промотирането на страната.
Водещият Ричард Куест задава въпрос, какъвто той намери за добре, а министърът започва да отговаря като ученик в училище, без и най-малко усилие да постави темата под ъгъла, който обслужва нейната длъжност и роля в българската икономика.
В своята страница във Фейсбук министърът написа:
„Тази седмица бях сред гостите в едно от най-авторитетните предавания на CNN – „Quest Means Business“, с водещ световноизвестният журналист Ричард Куест. Говорихме за предизвикателствата пред глобалната сигурност и отражението им върху туризма, както и емигрантският поток в Европа. Имах възможност да разкажа и за възможностите за туризъм, които страната ни предлага и конкурентоспособността ни на международния пазар.“
Предлагаме буквален буквален превод на интервюто на Николина Ангелкова в Quest Means Business на Ричард Куест по CNN:
.
Posted by Nikolina Angelkova on Saturday, 2 April 2016
- Как България се готви за лятото, когато броят на новите имигранти, които са се насочили към Европа може да се увеличи?
- Разбира се, ние сме загрижени и следим всичко, което се случва на сцената, по-конкретно това, което се случва с имигрантската криза, защото България е съсед на Турция, ние сме съседи на Гърция и за нас е много важно да бъдем подготвени. И това правим. Ние сме се подготвили, ние сме разиграли различни сценарии според това дали Турция изпълнява съглашението, в случай, че съглашението няма да бъде довършено. Засега България е много сигурна дестинация и ние сме много фокусирани над това, което се случва и активно участваме на ниво премиери, външни министри и министри на вътрешните работи. Разбира се, това е голямо предизвикателство.
- Това е голямо предизвикателство. Откъде се опасявате, че ще дойдат повече мигранти – от Турция или Гърция?
- За момента концентрацията в Гърция е много голяма и... но засега няма твърде много емигранти, които да преминават през границата и да идват в България, защото ние регистрираме абсолютно всеки емигрант и следваме наистина много силни правила по отношение на имигрантите и не много пресичат нашата граница.
- Вие сте министър на туризма и несъмнено опитвате да продадете красиви преживявания, но трябва да се тревожите за Брюксел и атаката там, Египет, имате Париж... Как се налагат политиките в туризма в тези трудни моменти по отношение на сигурността?
- Както вече казах, това е предизвикателството на днешния свят не само за България, но навсякъде, навсякъде. Във всяка една страна това е част от ежедневната ни работа и за момента България и в частност нашите данни сочат, че ние сме една от най-предпочитаните страни за лятото благодарение на активната роля, която зае министерството от май, миналата година по отношение на промотирането на страната.
- Каква ще бъде вашата тема за тази и следващата година? Какво продавате всъщност?
- Ами ще продаваме България като най-добрата дестинация по отношение на сравнението цена-качество.
- Ясно...
- Защото имаме всичко: имаме море, имаме планини, имаме много природни дадености, като минерална вода, имаме културно-исторически паметници – повече от 40 хиляди и ние сме на трето място... не се разбира – Гърция. Но ние сме най-добро съотношение цена-качество. Ние сме много... нашите хора са много... с голямо гостоприемство.
Министърът на туризма на България опустошава даденото й време с изречния, които дори няма нужда да бъдат слушани –
там темата България не съществува.

А сега, ето примерен вариант на същото интервю, каквото би трябвало да даде министър на туризма, а не човек, ангажиран пряко и единствено с личната си кариера. Запазваме въпросите на Куест:
- Как България се готви за лятото, когато броят на новите имигранти, които са се насочили към Европа може да се увеличи?
- От началото на мигрантската криза България е и остава територия, която не е засегната от това масирано преминаване. И европейските държавни лидери, а и самите бежанци знаят, че регистрираме всеки, влязъл в страната и това отблъсква големите групи.
Това е и причината за предстоящия летен сезон страната ни да е сред топ дестинациите в Европа. Морето ни е топло, плажовете ни са с великолепен мек пясък. В някои части на крайбрежието хората могат да са едновременно на море и планина – рядка и невероятно привлекателна комбинация, така че може да се съчетае отдих със спорт и много... цветни занимания. Тези, които обичат прохладата могат да се насладят на спокойствие в една от признатите от НАСА най-енергийни планини в света – Рила, а ние имаме още фантастични планини. България е мечтан оазис за туристите.
- Откъде се опасявате, че ще дойдат повече мигранти – от Турция или Гърция?
- Бъдете гост на България, г-н Куест, време е, и ще се убедите колко спокойно е при нас. Знам, че Вие се интересувате от моята страна. Нашите земи са били ценени още от римските императори и затова и до днес под земята изникват техните богати къщи и цели градове. Римските легиони се възстановявали в България, защото лековитите ни минерални извори са благословия и до днес. Легендата за Орфей е истина - и той е наш предшественик. Византийската и османската империя са обичали нашите земи, защото са богати с изобилна зеленина, реки, водопади, езера, гледки. Тракийското историческо наследство беше представено със самостоятелна изложба в Лувъра и десетки списания по света писаха за това уникално събитие в света на културата и историята. От България извира уникалното тракийско злато. Ние сме родината на азбуката, която наричате Кирилица. В същото време страната може да бъде прекосена с кола по диагонал за около 7 часа, а за това време ще сте преминали през различни исторически епохи и незабравими гледки.
- Каква ще бъде вашата тема за тази и следващата година? Какво продавате всъщност?
- Продаваме незабравимото разнообразие от гледки, вкусове и емоция.
- Ясно
- Елате, Ричард! Ще видите фолклорни танци, които по своята мощ надминават онова, което сте виждали в Lord of the Dance; ще посетите исторически паметници, които мнозина считат за магични. Ние сме територия, оценена от ЮНЕСКО и като архитектурен, и като природен резерват. С нашата вековна драматична и красива история, с красивата си природа и великолепна кухня няма начин да не се върнете отново с още приятели.
Това означава да се представя и продава България! Да кажеш на цял свят че: „Засега България е много сигурна дестинация и ние сме много фокусирани над това, което се случва и активно участваме на ниво премиери, външни министри и министри на вътрешните работи. Разбира се, това е голямо предизвикателство“ – е срам.

Гафовете на министъра на туризма Николина Ангелкова растат с напредване на кариерното й развитие и активно пътуване по планетата.
Платено или не, интервюто с Куест е напълно съсипана възможност за позитивно представяне на България.
Последните гафове на Ангелкова са от световното туристическо изложение ITB в Берлин в средата на март. Там българските изложители първо не знаеха, че щандът на страната е преместен от историческото си място в една от най-посещаваните палати, в самия й край. Месеци по-рано от управата на ITB информират ведомството ни, че Турция иска да откупи нашия щанд.
Поради нулева реакция от министерството, мястото е дадено на турската страна, а нашите са свити в един ъгъл.
Изложителите са бесни, но нищо не може да се направи. Не е ясно и дали някога ще можем отново да отвоюваме предишното си централно разположение.
По време на самото изложение на българския щанд Ангелкова дава импровизирана пресконференция за германските медии на английски и без преводач. „Модерната“ съпътстваща програма представлява девойка, която рисува цветя с водни боички и ги подарява с мартеничка на който мине.

В същото време, в съседната палата (с размер над 2 хил.квадрата), която се отнася до културен туризъм по целия свят не присъства
нито един плакат, нито една брошура за това, че Пловдив е избран за европейска столица на културата.
Министърът се прочу на ITB и с това, че на среща на министрите на туризма по въпросите за дигитализацията в бранша в своето слово (от ведомството не пропуснаха да изтъкнат, че тя е един от осемте министри с презентация) тя е заявила, че по отношение на дигитализацията в туризма министерството е задължило висококатегорийните хотели по морето да пуснат Wi-Fi.
Ангелкова присъства на срещата „По пътя на коприната“, където бе и председателят на Световната организация по туризъм (UNWTO), но не се поинтересува от дискусията за бъдещето на туризма по Дунав. На тази среща медиатор бе нейният колега от Румъния, но България намаше отношение по темата и пропусна.
Точно преди заминаването си за Берлин, Ангелкова хвърли бомбата, че се забранява дивото къмпингуване по плажовете и всички палатки да бъдат преместени със 100 метра назад от плажната ивица, а в планините изобщо не може да има палатки. Колкото и наложителни да са мерките, свързани с къмпингуването,
тя обяви забрана преди да са разписани каквито и да било правила, които да се отнасят до къмпингуването.
После започна да се извинява за казани в повече думи и да се отказва от изречени намерения.
На световната туристическа борса в Лондон WTM през ноември, 2015г, на срещата на министрите на туризма Ангелкова представи... клипа на частна филмова студия, която показва актьорите, които са се снимали в България. В клипа
не става дума за туризъм, нито някой от участвалите актьори призовава някого да посети страната ни за почивка.
От министерството изтъкнаха, че водещият на тази среща Ричард Куест е позволил единствено на Ангелкова да покаже рекламния клип (който обяснява защо в България е добре да се снимат филми). На въпрос към ведомството кой друг министър е решил да се представя с клип, но му е отказано, отговор не последва.
На панаира на българския туризъм в Париж, освен, че на Пале Роял бяха показани рекламни надписи на английски, Ути правеше класически тракийски таратор и тракийска лютеница и боб, умрели от жега представители на общини седяха пред сгъваеми масички, на сгъваеми столчета с изути чехли на фона на нелепи фототапети.

Отчетеният очакван наплив за лятото от 110% повече френски гости силно контрастира с новината от български туроператори, които работят само в сферата на културния туризъм и които с тревога съобщиха, че
страната ни за първи път е извадена от големите френски каталози за културно-исторически туризъм. Причината: единици били тези, които искали да дойдат у нас.
Ангелкова снима рекламен клип и с индийски актьор, който е изключително известен в Индия – да привличаме и индийци. Специално пътува до Индия, за да подпише документ, че ще развиваме туризма. За 2014 г. обаче в България с цел туризъм са пристигнали общо 1808 индийци. Затова дори да отчете 100% ръст, това прави 3616 индийски гости.
Министърът
обеща да напълним зимните курорти с китайци, макар в нито един елитен световен курорт да не се мярка китаец дори и за шопинг.
Сред предстоящите врътки е избирането на безплатно рекламно лого на страната. На победителя ще бъдат платени около 10 хил.лв. награда. От ведомството обаче не коментират след като то бъде избрано, каква ще бъде сумата, която ще платят за нов „криейтив“ и разработването на изцяло нови рекламни материали и масовата им изработка. Именно оттам ще дойдат и големите пари, които да отидат там, където трябва.
/10
Коментари 16
Какво да му коментираш. От където и да Я погледнеш , министърката , тя е едно недоразумение. Много е права Л.Панделиева
Странни са коментарите на г-жа Панделиева защото тя не посети Международната туристическа борса в Берлин. За последен път тя беше на Борсата преди 4 години. Не защитавам м-р Ангелкова, но явно личи поръчковата статия и на Л. Панделиева. Турция оказа натиск върху ръководството на Панаирната управа в Берлин да им предостави цялото хале. 3.2, където България заявява участие през последните 15 години. Още през април м.г. аташето по туризма във Франкфурт на Майн информира М-вото на туризма, което изпрати писмо, че възразява от тази промяна на халето. Поради това, че Турция заплати цялата сума предварително на Панаира нямаше положително решение на въпроса. Явно на Панделиева не е направило впечетление, че на най-голямото туристическо изложение в света-ИТБ берлин от 9 години не участвува Слънчев бряг и Община Несебър. За сметка на това преди две години участвува Община Мъглиж и Момчилград. Това според мен е по-важна тема на разговор а не някои слабости на м-р Ангелкова. Голяма част от публиката, която посети българския щанд от близо 400 кв.м. постоянно питаше за Слънчев бряг, но....За Панделиева обаче това е без значение.
Възхитена съм от алтернативните отговори на същите въпроси, браво!Не мога да проумея защо не си наемат кадърни сътрудници, които да им диктуват, ако трябва в слушалки, какво да говорят и как да се държат.Още веднъж браво на Лиана Пандалиева за прекрасните отговори на въпросите в ВВС.
За съжаление, всичко написано в статията и коментарите под нея е на 100% вярно. Министърката не е виновна, че е продукт на объркана комунизо-капиталистическа-подлизурско-европейска (слагам по равно проценти от минусите, които носи всяка една от тези системи) администрация. Много ясно, че ще си казва заучените фрази, всичко в профила й на човек и професионалист само като я погледнеш, показва, че е една несигурна зубрачка, без капка харизматичност и гъвкавост.
Второто интервю трябва да е като учебник за некадърницте в това министерство. В него е казано всичко, което България трябва да рекламира. Явно министърката е съвсем малоумна щом сама си е пуснала линк към нейния позор.
Ами тя толкова си може женицата ...... както и почти цялата върхушка, която ни управлява в момента!
Няма нужда да зная английски, достатъчни са ми медийните й изяви тук, на български - всичко, което говори плюс външният й вид ми действат абсолютно негативно. Не мога да повярвам, че има диплома от еди-къде-си, сигурно е била там на някакъв курс за 5-6 месеца. По едно време чух, че ще отива посланик в Испания и искрено се зарадвах, но уви.Наистина жалко, но такъв министър носи само негативи на туризма ни. И аз се чудя откъде я намериха.
Меглена Каранчева, при цялото ми съгласие с мнението Ви, пишете на български с грешки, което се бие с идеята, че сте учител по език. Моля Ви, по-внимателно.
Мечтая да видя интересен клип, представящ България като страна с море и планина. Толкова ли нямаме талантливи хора да го направят?! Такъв клип трябва да се върти по всички възможни телевизии - Евроспорт, Дискавъри, Моторспорт и т.н. Не е необходимо да говори този или онзи. Самият клип внушава достатъчно в съзнанието на тези, които го гледат. Все още чакам да видя подобно нещо...
Елена Денисиева, въпросите съм превела на български. Английският на Ричард Куест е мечта като артикулация и произношение. Той е британец и затова акцентът му може би не Ви е понятен. Но Ангелкова отлично разбира какво я питат. Проблемът за всички нас е, че тя няма и най-повърхностна идея как да отговаря. А съдейки по думите, които използва, речникът й е на същото безполезно ниво.
Не разбирам английски, но ако това са въпросите, на които е трябвало да се отговори - те самите не са разбираеми. На мъгляв въпрос - мъгляв отговор.
Аз съм гимназиална учителка по английски. Не всеки може да говори като в шекспиров театър на английски, но начина по който говори Ангелкова е комичен, а речникът й е толкова беден, че не е случайно, че говори общи приказки без никакъв смисъл. В последното изречение тя дори не знае как да каже думата гостоприемни - hospitable и се налага да каже "с голямо гостоприемство". Тази жена е самодеец в сферата в която е министър и носи негативи за България.
В Труд прочетох, че тая министърка ни е рекламирала по СиНН. Продажни медии. Само вие казвате истината
Откъде дойде тая??? Кой я набута да става министър??? Тая е просто тъпа!!!
Аз работя в туризма. С такъв министър министерство не ни трябва. Искахме министерство, а ни го зачукаха с тази кариеристка, която дори не иска да слуша какво й се говори.
Тая женица с нейните плетени рокли и шалчета е наистина тъпа и нищо не разбира от туризъм.