Или поне кой реклами предизвикаха най-много оплаквания от потребителите
8/ В началото на всяка година независимата Британска служба за стандарти в рекламата (ASA - Advertising Standards Authority) публикува доклад за реакциите, които рекламните кампании предизвикват у потребителите.
За успешните реклами има фестивали и награди, а
списъкът на ASA се смята за своеобразна антикласация, оглавявана от кампанията, предизвикала най-много негативни реакции и писмени оплаквания
към органа, опазващ добрите стандарти в рекламния бизнес.
За 2015 г. най-не харесвана реклама се оказа клипът на финансова къща Money Supermarket.
В него мъж се разхожда на високи токчета и по къси шорти и танцува провокативно. Повечето от 1513 оплаквания се отнасят до "неприемливото поведение" на танцуващия, което за зрителите често окачествяват като обидно към останалите персонажи в клипа.
На второ място е глобалната ТВ кампания на Booking.gom,
за който са подадени 683 оплаквания - повечето заради език, който прилича на "непристоен". Думата "booking", която персонажите употребяват точно по начина, по който в разговорния език британците ползват "f..cking" кара някои зрители да смятат, че клипът насърчава децата да употребяват цинични думи и да изразяват емоциите си по непристоен начин.
Трети остава клипът на PayPal излъчван за британска аудитория.
Според повечето от 464-мата оплакали се този клип напълно опровергава съществуването на Дядо Коледа и създава у децата впечатление, че най-важното нещо по празниците са многото и скъпи подаръци.
Изглежда, рекламистите на Booking.com трябва сериозно да се замислят върху работата си, защото в десетката на най-нехаресваните реклами попадат от два техни клипа - съответно на четвърта и на седма позиция.
Очаквано, останалите 5 клипа са свързани със здравеопазване и отслабване - масовото опалване от подобни кампании е, че натрапват на аудиторията нереалистични представи за човешкото тяло, както и че насаждат чувство за вина и комплекси у хората, които имат тегло над идеалните "норми".
Най-високо в класацията на мразените "здравни" кампании е печатната реклама на Protein World, събрала 380 оплаквания.
Според потребителите снимката на свръх слабо момиче под слогана "Готово ли е плажното ви тяло?" насърчава младите жени да приемат всевъзможни медицински препарати и хранителни добавки в преследване на тяло, което за мнозина е на границата на анорексията.
/10