Направи го за мама! Или за ДНК-то на един плагиат

Направи го за мама! Или за ДНК-то на един плагиат - картинка 1
a_boat_in_eyes.png

Закъснялата реакция към една повече от спорна кампания, базирана на откровена кражба на идеи

Честно казано, изненадана съм от закъснялата реакция към кампанията на ДНК.🤔
Изненадана съм, защото този класически плагиат беше (според мен!) скандал преди три години, когато започна. Още тогава неколцина маргинали измрънкахме, че крадената идея е насила вкарана в някаква фашизоидна, православно-ортодоксална пропаганда, в която по никакъв начин не са поканени новородените българчета от нехристиянски семейства, например...🤫 Както и ред други, очевадни глупости.

Но кампанията явно беше щедро спонсорирана, включително през еврофондове и никой не ни обърна внимание. Кой би си рискувал приходите от излъчнане на спота, които бяха и все още са доста добри!? 🤫 А и това, мрънкачите, все сме нЕкви лузъри, дето не сме успели на свой ред да се вредим на трапезата... 😉

 

Лично аз смятам, че краденето на рекламни идеи си е престъпление като всяка дпуга кражба и е израз на тотално креативно безсилие.😠
Гледам, сега хората се чудят от къде са им дошли тези глупави идеи.
Ами не са глупави, просто в оригиналния си вариант имат съвсем други цели!
Цялата концепция е безцеремонно гепена от това весело, шеговито и доста успешно датско нещо, което всъщност е реклама на... туристическа агенция! 👍


Разбира се, датският оригинал "Do it for Denmark! Do it for mom" (Направи го за Дания! Направи го за мама) залага на най-забавната част от пътуването, за да изтръгне младежите иззад компютрите и да ги качи на самолета! И ако това даде неочаквани странични резултати - ами добре дошло. 🤣
Посланието е съвсем различно, макар да е ясно, че каквото и да стане, мама ще се зарадва.😊
Вариантът на опосумите обаче, няма за цел да прати социални аутсайдери на ваканция, а да накара хората да вземат най-важното решение в живота си без да са сигурни, че са готови.🙄
Това с един замах ликвидира целия приятен хумор в оригиналната кампания и предизвиква по-скоро обратна реакция. 
Лично аз съм споделяла тези клипчета (първите две от общо три) на стената си преди 4-5 години, като пример за успешна туристическа реклама, която може би има и още един полезен ефект - новородени граждани на републиката! 😉
Това е второто по време, от 2015 г и точно от него е копирано посланието "Направи го за мама", като съвсем директно е банализирана патриотичната заигравка в датското заглавие - алюзията майка-родина. 😎
Ето и първото по време - от 2014 - клипче от кампанията. То не е толкова забавно, доста по-клиширано е, но задава тона на първоначалната идея - пътуването, дори и само за един романтичен уикенд, връща тръпката между вас:

А, оказа се, има и трето, от 2016 г😊 Но не очаквам заложените в него идеи скоро да си пробият път до нашите екрани, защото насърчава секс с баби. 😎😈🤣

 

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове