Новото туристическо лого няма да го бъде, май? ‎

Новото туристическо лого няма да го бъде, май? ‎ - картинка 1
Новото туристическо лого няма да го бъде, май? ‎ - картинка 2
Новото туристическо лого няма да го бъде, май? ‎ - картинка 3
Новото туристическо лого няма да го бъде, май? ‎ - картинка 4
Новото туристическо лого няма да го бъде, май? ‎ - картинка 5

Възможно е накрая хората онлайн да гласуват за картинката, която харесват

Много голяма е вероятността нито едно от финално предложените изображения за туристическо лого на България да не бъдат приети.
Това научи No Comment от свои източници. Една от идеите е била излъчената от журито картинка да бъде представена за онлайн гласуване и така хората да са наясно, че сами са взели решение за това как да изглежда логото.

Специалистите по реклама са се обединили около идеята, че нито един от предложените проекти не е достатъчно добър, но някои са отличаващо се не-добри. От участващите в комисията е издигнат разумен глас, че като начало

не е зле да се знае кой изобщо е символът на България,

а после да му се търси втъкаване в някакво стилизирано изображение.

Общото мнение е било, че все пак всяко неуспешно предложение е по-добро от досегашното лого, което колкото и да е ругано, все пак успешно ни представя като част от рекламните материали от години на всички туристически събития по света. Най-голямо е било недоумението по отношение на логото, допуснато до класирането, където България е написана като...българия (тоест – с малка буква).

Според мнението на участници в комисията прозира желанието на неколцина художници да изкарат по някой лев или поне да се заговори за тях.
Все пак от говоренето по темата за новото лого е било решено, че срещата е крачка напред в търсенето на правилно изображение.
От Министерство на туризма съобщават, че

общественото жури, съставено от 15 члена, подбрани на случаен принцип не е успяло да излъчи финален победител в конкурса.

В комисията са били представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и ПР експерти.
От министерството съобщават, че тайното гласуване е преминало през два етапа. При първия вот са получени седем гласа „въздържал се“, седем гласа за вариант едно, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България.


Един глас е за шестия предложен логотип с изображение на лъв.

Това налага втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепят първото предложение, а останалите деветима се въздържат от гласуване.
„Така мнозинството от представители на широкото жури не излъчи финален победител в конкурса за нов туристически символ на страната.“
В най-широк прочит,

когато от 15 души комисия две трети отказват да гласуват, това означава, че проектите просто не стават.

„По време на обсъжданията на вниманието на журито бяха представени и резултатите от публичното гласуване на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят Вариант 1.“ – се казва в съобщението на министерството. 
В крайна сметка министърът на туризма Николина Ангелкова трябва да реши дали ще се обявява нов конкурс за лого, дали ще се търси обществен консенсус над изображение, което мълчаливо е отхвърлено от 60% от комисията или темата ще заглъхне, защото на всички е ясно едно: логото не продава туризъм.

 

***
PS  На това предложение за лого стои яркозелен въпросителен знак. Дали хората трябва да се питат да последват ли логото "Открий и сподели" или авторът му се чуди за какво ни е лого?

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове