Общината сменя на пожар и фирмата, която ремонтира бул. "Константин Величков"

Общината сменя на пожар и фирмата, която ремонтира бул. "Константин Величков" - картинка 1

Сегашният изпълнител обединение "Амфисия" ще бъде отстранен и глобен заради некачествени материали. Заменя го общинската "Софинвест"

Обединение "Амфисия" с водещ партньор "Нови технологии на България" АД се отстранява от ремонта на бул. "Константин Величков" и ще бъде глобено заради некачествена работа и материали. Това съобщи зам.-кметът Евгени Крусев след проверка на изграждането на обособено трасе по булеварда, по което след ремонта споделено ще се движат трамваи и автобуси. Проектът ще бъде прехвърлен на общинското дружество "Софинвест", каза още Крусев. Крайният срок за завършване се отлага за края на годината, докато първоначалният беше началото на септември, пише "Капитал".

Съобщението дойде няколко часа след разследване на "Спаси София" за реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев", според което общината и изпълнителят "Джи Пи груп" са договорили в хода на работата подмяна на виброизолационната подложка под трамвайните релси с по-евтина от първоначално предвидената в конкурсната документация.

Любопитна подробност е, че "Нови технологии на България" участват в единственото отстранено от търга за "Граф Игнатиев" обединение - "ПСТ градска среда Зона 2", заедно с "ПСТ груп" и "Пътинженеринг М". Мотивът е, че е предложило евтината подложка, вложена впоследствие в строежа.

Без търг

Обособено трасе за трамваи и автобуси по бул. "Константин Величков" е пилотен проект на общината, чиято цел е градският транспорт да бъде независим от автомобилния трафик. Автобусите и трамваите ще се движат по средата на булеварда (в отделни платна, разделени с бетонови ограничители), ще имат общи спирки и перони за преминаване на пътниците. Проектът включва изграждането на 6 перона и поставяне на делинеатори - това са ограничители, които разделят градския транспорт от автомобилното трасе.

Ремонтът е възложен на ДЗЗД "Амфисия" без търг през юли по договор за текущо поддържане на райони "Люлин", "Възраждане", "Илинден", "Надежда" и "Връбница". Обединението е спечелило търг за 4-годишно поддържане през 2015 г. Водещ партньор в "Амфисия" е софийската "Нови технологии на България", а другият участник в сдружението е италианската "Франко Джузепе". Мажоритарен собственик на "Нови технологии на България" е Захари Йорданов. Той е поет, преводач, председател на Асоциацията на софийските писатели и редактор на списание за литература и изкуство "Светове". Строителната му компания е участвала в консорциуми с "Главболгарстрой".

Некачествени материали

До момента строителят "Амфисия" е извършил пероните и част от делинеаторите (ограничители), но контролът по качеството показва, че те не са на нужното ниво, обясни зам.-кметът Крусев в сряда. Използваните материали са тествани лабораторно и от специалисти в УАСГ, където е установено, че тяхната устойчивост на атмосферни влияния е недостатъчна. Поради тази причина няма да бъде допуснато поставянето на материали от нисък клас, каза Крусев.

Пред "Капитал" зам.-кметът обяснява, че досега на изпълнителя са платени "нула лева". Това не е проект за строителство, а за организация на движението, посочи Крусев и добави, че трябва да провери допълнително на колко се изчисляват новите перони, спирки и ограничители. Глобата за "Амфисия" ще бъде определена по преценка на строителния надзор, каза още Крусев.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове