Последните динозаври

Последните динозаври - картинка 1

10 модела, които въпреки тенденциите запазват атмосферните си двигатели

Независимо дали ви харесва или не, атмосферните двигатели вървят по пътя на динозаврите. Производителите, по най-различни причини, залагат все повече на турбомотори и хибридни системи. Тази тенденция вече се забелязва и при суперколите.

Последните динозаври

Bugatti, Pagani, Koenigsegg, McLaren – всички те вече избраха турбодвигателите. Исторически несъгласните с подобна тенденция Ferrari и Aston Martin правят същото. Флагманите на моделите от Уокинг, Маранело, Цуфенхаузен и Енгелхолм ударно усвояват електрификацията.

Все още има изключения при суперколите, както и при американските масъл-кар, които също започват лека-полека да следват новите тенденции в автомобилостроенето.

Ferrari F12

Последните динозаври

Ferrari постави турбо на 488, California и GTC4 Lusso (при него все още се предлага и версия с атмосферен V12), но F12 си остава непокътнат. Липсата на турбина не пречи на 6,3-литровия V12 да предлага впечатляващите 730 к.с. и 690 Нм, като червената зона започва при 8700 об/мин.

Има дори и по-сериозни версии на този мотор. При модификацията tdf мощността е 769 к.с. и 705 Нм. За съжаление, дните и на този двигател са преброени. Вече се знае, че наследникът на F12 ще получи хибридния агрегат на LaFerrari.

Lamborghini

Последните динозаври

Големият конкурент на Ferrari никога в историята си не е пускал турбомодел. Да, Lamborghini се заигра с идеята за хибридно задвижване на концептуалния Asterion и готви пускането на Urus с туин-турбомотор. В момента обаче компанията активно налага V10 в Huracan и V12 в Aventador.

Тези два мотора нямат турбини или други електрически асистенти, което кара мнозина да вярват, че в Lamborghini още дълги години ще успяват да задържат положението.

Audi R8

Последните динозаври

C Lamborghini Huracan тясно е свързано и Audi R8, което не само съхрани 5,2-литровия V10 двигател, но и при смяната на поколенията си се избави от по-малкия V8 мотор. Така неговият атмосферен двигател го отличава на фона на конкурентите Mercedes-AMG GT и Porsche 911, при което повечето версии са с турбомотори.

Porsche 911 GT3


Последните динозаври

Все пак в семейството 911 има и изключение, като то се казва GT3. Тази версия си остава атмосферна, като разчита на двигател с 469 к.с. Той позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди. Модификацията GT3 RS е още по-силна – 500 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди.

Същият 4,0-литров двигател се поставя и на ексклузивното 911 R, при което развиването на 100 км/ч от място отнема 4,8 секунди. От Porsche твърдят, че следващото 911 GT3 ще бъде още по-бързо, но не казват дали то ще остане „чисто”.

Aston Martin Vanquish S

Последните динозаври

Преди по-малко от година Aston Martin пусна на пазара новия DB11, който не само, че получи нова платформа, но и нов двигател, рaзработен съвместно с Mercedes-AMG. Логично британците се готвят да поставят този 5,2-литров туин-турбо V12 и на останалите си модели.

Всичко това прави Vanquish S представител на една отиваща си порода. Моделът съхрани култовия 6,0-литров V12 с 600 к.с., като това е почти 2 пъти повече от предлаганото от същия мотор при дебюта на модела DB7 преди 18 години.

Chevrolet Camaro SS

Последните динозаври

В САЩ също се опитват да следват традициите, като концернът GM предлага няколко модела с атмосферни мотори. При Camaro SS се залага на 6,2-литровия V8 с 455 к.с. и 617 Нм, който позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4 секунди. Този двигател разполага със система за деактивация на половината цилиндри, която вероятно ще му позволи да се задържи още години на пазара.

Chevrolet Corvette


Последните динозаври

Версията Z06 на Corvette наистина изглежда впечатляващо, благодарение на компресора в двигателя, но пък той не винаги е полезен. Моделът се предлага и с 6,2-литров V8 с 460 к.с. и 624 Нм, които помагат за едно наистина впечатляващо представяне на пътя.

Dodge Challenger SRT-8

Последните динозаври

Директният конкурент на Camaro - класическият масъл-кар Dodge Challenger, е достъпен с два атмосферни двигателя – 5,7-литров V8 Hemi с 375 к.с. и 6,4-литров V8 Hellcat с 485 к.с.

Вторият мотор се поставя именно на версията SRT-8, която се предлага и за седана Charger. На свой ред той е последният представител от класическата американска концепция – голям и мощен автомобил с 4 врати и със задно предаване.

Ford Mustang

Последните динозаври

Ford също избра турбодвигател за новия Mustang, като в Европа легендарната спортна кола се предлага с 2,3-литров EcoBoost. В САЩ обаче все още може да се купи 5.0 Coyote V8,която развива 426 к.с. и 529 Нм, позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,0 секунди.

Ако това ви се струва недостатъчно, има и версия 5.2 Voodoo, при която V8 атмосферният мотор развива още 100 к.с. Интересното е, че този мотор е създаден именно в ерата на турбодвигателите, което все пак оставя надежда, че не всичко е загубено.

Снимки: Производителите

Източник: Automedia.investor.bg

/33

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове