Професията "Продавач-консултант"

Професията "Продавач-консултант" - картинка 1

Хората, които всеки ден са до нас, без дори да го осъзнаваме

На ден средностатистическият човек посещава над четири магазина (най-малко). Изхранването, дрехите, продуктите и всичко необходимо, ние си набавяме от магазините.

Влизаме, избираме, плащаме, излизаме. Кръговрата на живота.

Но има човек, който си стои там цял ден и чака нас, клиентите. Но какво точно представлява тази професия. Да, професия. Това не е просто работа, не е работа само за студенти, за да имат някакви собствени доходи, не е лятна работа, с която да съберем средства за море.

Продавач-консултант е термин, който се използва от скоро време. Преди беше просто продавач/ка, но новият вариант звучи къде къде по-добре.

Повечето от нас приемаме тази длъжност като временна работа, докато намерим дълго търсената и мечтаната. Това не винаги се случва. Защо приемаме работата на продавача, силно казано, като срамна? Малко от нас сменяме статуса си във Facebook, когато започнем работа в магазин.

Все повече студенти се развиват в тази сфера, и независимо какво са завършили, те се реализират все по-успешно, с гаранции за повишение и растеж в йерархията на фирмата.

Още едно нещо, което е от голямо значение. Доходите. Все повече млади хора се насочват към търговията, тъй като парите, които взимат не са малко. Предимствата има, но има и недостатъци.

Но хора, тази длъжност е много повече от временна работа.

Тъй като съм работила като продавач-консултант, ето какво ми даде тази професия. На първо място ме научи на постоянство. Работното време е точно определено и стриктно. Много често се работи на празници, официални почивни дни, събота и неделя. Забравяш това, правиш своите жертви и отиваш на работа.

Не всеки може свободно да контактува с хората, а това макар и да не го пише в обявите за продавачи, е от голямо значение. Да можеш да предразположиш клиента си, да имаш подходящият подход към тях, ето това си е дарба. Има и магазини, които работят на процент, което до голяма степен зависи от обслужването.

Позабравили сме уроците по геометрия и алгебра, но смятането все още би трябвало всеки да го може. Все пак ежедневно работим с пари. Работата на каса е най-отговорната длъжност и стане ли грешка, сами я поправяме.

Но най-голямата изгода от цялата работа е търпението. Ах, това така трудно усвоимо качество, как искаме всички да го имаме. Първоначално всеки се връзва на клиентите си, приема го твърде лично, твърде емоционално, но усвоим ли този дар от боговете, вече сме безсмъртни.

Всеки ден срещаме продавач-консултанти и касиери, от рано сутрин, толкова намразили работата си, че ни гледат накриво и намусено. Ето, тези хора трябва да потърсят другаде щастието си. Защото все пак има и такива, които намират удовлетворение в това, което правят и го правят с удоволствие и желание.

От цялата тази история произлиза един съвет - бъдете мили и дружелюбни с хората, от другата страна на гишето. Не изкарвайте яда си върху тях, те са там не само по свое желание. Тази вечер след работа, когато пазарувате от кварталното магазинче, просто попитайте продавач-консултантът как е, краят на деня за него ще е много по-специален, при това още в понеделник.

/40

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове