Ягоди и яйца - най-добрата храна за вашите очи

Ягоди и яйца - най-добрата храна за вашите очи - картинка 1

На кои храни да наблегнем, за да запазим доброто си зрение

Много често хората приемат доброто си здраве за даденост и се замислят за очите си чак когато започнат да им създават проблеми. Зрението е изключително важно – благодарение на него успяваме да възприемем заобикалящия ни свят и да се радваме на хубавите неща, които ни предоставя животът.

Грижата за очите е комплексна, а важна роля в нея играе и правилното хранене. То може да ви помогне да защитите очите си от различни болести и да запазите зрението си непокътнато. Ето кои са най-добрите и вкусни помощници в тази задача:

Моркови – помните ли как навремето майка ви често повтаряше колко са важни морковите за очите?

Е, била е права. Морковите са най-популярната храна за здрави очи, тъй като изобилстват от витамин А, който може да ви предпази от кокоша слепота и е необходим за здравето на очната ретина. Хрупкавите моркови съдържат антиоксиданти, бета-каротен, ликопен и лутеин – вещества, които намаляват риска от макуларна дегенерация и катаракта (по-известна като перде).

Сьомга и сардини – яжте по-често риба, ако искате да запазите доброто си зрение.

Тя е особено полезна за очите поради факта, че е богат източник на омега-3 мастни киселини, чиято редовна консумация защитава малките кръвоносни съдове, които се намират в очните ябълки. Яжте риби като сьомга, херинга или сардини поне 2 пъти седмично.

Яйца - това сигурно ще ви изненада, но е истина – яйцата подобряват здравето на очите.
 
Няма значение дали ги предпочитате пържени или варени, важното е да не ги изключвате от менюто си. Те съдържат витамин А, който поддържа очната ретина здрава, както и витамини от група Б, есенциални мастни киселини и цинк. Затова хапвайте яйца често - така хем ще подобрите зрението си, хем ще запазите линията си.
Бадеми - хрупкави и вкусни, бадемите са богати на витамин Е,
 
който забавя развитието на онези проблеми с очите, които се появяват с възрастта. Тези ядки могат също да предотвратят появата на перде.
Ягоди, боровинки, малини - тези сладки малки плодове са невероятен източник на антиоксиданти,
 
за които изследванията показват, че намаляват риска от поява на очни болести. Те съдържат и големи количества витамин С, т.е. представляват идеална комбинация за поддържане на доброто зрение.

Други храни, които са полезни за вашите очи: тиква, домати, зеле, лук, мляко, авокадо, папая, кайсии, лимони, портокали, черен шоколад, стриди.

Всичко, което ядем, влияе на тялото ни. Дали ефектът от храната ще бъде позитивен или негативен, зависи единствено от нас и от избора, който ще направим.

/29

Facebook Коментари

Коментирай

На предсрочните парламентарни избори ще гласуваме за:

Велико народно събрание

59.26%

Обикновено народно събрание

40.74%

Блогове