Министърът на транспорта иска мерки срещу черния сектор
„През започващия летен сезон ще научаваме за все повече случаи на загинали българи в кои да е европейски държави, защото засега нелегалният транспорт на хора към други държави се случва постоянно, водачите шофират по 24 часа без сън. Трагедиите ще се случват.“ Това е обобщеното мнение на автобусните превозвачи, които се събраха на среща при министъра на транспорта Ивайло Московски преди два дни. От министерството уточняват днес, че министърът не е за закриването на сайтовете за споделено пътуване. В сутрешния блок по Нова ТВ обаче бе показано, че т.нар. споделени разходи към някакви дестинации са с еднакви места на тръгване, с еднакви тарифи и с разписани часове. Тоест „споделеното пътуване“ по нищо не се различава от работата на коя да е автогара.

От сайта, който се рекламира по телевизиите заявиха, че предлагат само платформа в която да се публикуват обяви и не взимат пари, но не уточниха откъде идват средствата за възможно най-скъпата реклама – телевизионната в прайм тайм.
„Хората броят левчетата, които дават, а в същото време нямат никаква застраховка
и когато бусът им катастрофира в друга държава се оказва, че няма пари за репатрация, няма пари за специализирано лечение и се започват вопли някой от България да помогне и че държавата им е длъжна.“, казват още превозвачите. Проблемът е от години и по някои от дестинациите вече не пътуват автобуси, обясни Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи. В същото време за официалните превозни компании не достигат водачи и в това отношение се очаква намеса от страна на образователното министерство.

Жена загина при удар на софийски микробус „Ситроен" и лека кола „Хюндай" на главен път София - Варна
Министър Московски обясни, че няма начин да се спират лични коли и малки бусчета с места до 7+1 от автомобилна администрация, а само от КАТ. Тепърва трябва да бъде разработена система как да се разпитват пътуващите, за да се уточни дали са първи, втори братовчеди, роднини, приятели или са платили за определен курс.
/10
Коментари 5
ВЗЕ ДА МИ ПИСВА ...
Аз бях гост на сутрешния блок на Нова и това, което пишете не е точно така! Споделено пътуване не е различно от това, за което говорите. Споделено пътуване се извършва с личен нек автомобил, не по редовни маршрути и събиране на случайни хора от спирките. Хората се уговаряп предварително и пътуват заедно. Има го в цял свят и никой нищо не им казва на хората, защото няма какво да им кажат. Споделят личният си автомобил с познати или непознати, какво лошо има в това?
А превозвачите колко народ избиха, деца издавиха и няма месец в който да няма автобус катастрофирал? Те ли ще са ни примера за бизопасност?
А превозвачите колко народ избиха, деца издавиха и няма месец в който да няма автобус катастрофирал? Те ли ще са ни примера за бизопасност?
Що за тъпотия? Значи ако искам да пътувам с приятел, който има автомобил, нямам право д аму дам пари за горивото? Трябва задължително да пътувам с автобус или БДЖ, ако искам да платя.