Ще остане ли Европа без мини коли?

Ще остане ли Европа без мини коли? - картинка 1

Volkswagen Group и PSA сериозно обмислят да прекратят производството на най-малките си модели

Малките градски автомобили от типа на Volkswagen Up!, Citroen C1 и подобни държат под 10% пазарен дял в Европа, но пък за сметка на това продажбите им винаги са били доста стабилни.

Сега, обаче, нещата не са толкова розови и много от водещите марки в сегмента преосмислят позициите си.

По информация от специализирани медии, Volkswagen Group и PSA сериозно обмислят да прекратят производството на най-малките си модели.

Основните причини са силно свитите приходи при продажбата на минита, заради нарасналите екологични изисквания, които оскъпяват производствената цена.

Босът на Volkswagen Херберт Дийс заяви, че новите правила за вредни емисии, които ще влязат в сила през 2022 година, ще се отразят доста сериозно върху колите на групата. И посочи за пример компактния Volkswagen Up!, който, за да отговаря на строгите критерии след 5 - 10 години, трябва да стане по-скъп минимум с 3500 евро. Това, предвид настоящата гранична цена от 11 000 евро, ще направи мъника абсолютно непродаваем.

Сходни са и тенденциите при PSA Group. Французите произвеждат своите Citroen C1 и Peugeot 108 съвместно с Toyota Aygo. Очаква се японците да станат единствени собственици на завода в Чехия, където се сглобяват трите модела през 2021 година, което, според запознати, е и дата на кончината на двете френски минита. Още повече, че ако искат да продължат, от PSA ще трябва да инвестират в преоборудване на някой от другите си заводи, което не е финансово оправдано.

В PSA дори вече спряха продажбите на мини коли, само че първи бяха посечени двата модела на най-новата марка в групата - Opel. Става въпрос за субкомпактните Adam и Karl, които вече не се произвеждат, а финалните бройки при търговците се разпродават.

Естествено, вариант за запазване на сегмента на малките автомобили е електрификацията - ако разходите най-вече за батерии паднат достатъчно, напълно електрически версии на подобни коли ще станат проиемлива алтернатива за клиентите. Volkswagen вече имат електрическа версия на Up!, а скоро се очакват подобни и от "роднините" Skoda Citigo и Seat Mii. Но цената все още е прекалено непреодолим фактор за стабилни продажби.

/33

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове