Сменете магистралите, парите и пиарите си, господин Борисов!

Сменете магистралите, парите и пиарите си, господин Борисов! - картинка 1

Смяташ и пак не излиза!

Преди два дни нашият премиер Бойко Борисов се похвали в социалните мрежи, че за 282 километра републикански пътища са изхарчени 106 милиона лева. Естествено, той е изключително активен във Facebook, или по-скоро неговите пиари.  Защото едва ли някой си мисли, че тези статуси са дело на нашия премиер...

Но да се върнем на онлайн изказването на Бат‘ Бойко. Ще го цитираме директно:

„Както обещах миналата седмица, благодарение на спестените пари от възможността да се гласува на национални избори и референдум заедно, днес правителството осигури още 31,9 млн. лв. за ремонта на пътища в Северозападна България и в област Хасково. От тях 19 млн. лв. са за ремонта на 43 км от първокласния път I-1 (Е-79) Видин – София. Със средствата ще бъдат ремонтирани два участъка от пътя на територията на Северозападна България. 13 млн. лв. ще бъдат инвестирани в подобряване на състоянието на 35 км от път I-1 Видин – Димово, а 6 млн. лв. ще бъдат вложени в 8-километров участък при изхода на град Враца, посока Видин.

С друго постановление от 15 април, Министерският съвет предостави 8 млн. лв. за ремонта на 22 км от първокласния път I-1 Димово – Бела – Скомля – Медовница. Общо ще бъдат инвестирани 27 млн. лв. за подобряване на състоянието на 65 км от пътя Видин - София.

Правителството днес осигури и 12,9 млн. лв. за ремонта на 40,6 км в област Хасково. От началото на годината досега успяхме да разпределим допълнително близо 106 млн. лв. за превантивен ремонт на републиканските пътища в Северна и Северозападна България, и в област Хасково. Със средствата ще бъде подобрено състоянието на близо 282 км републикански пътища в областите Видин, Враца, Монтана, Разград, Русе, Силистра, Добрич, Търговище, Шумен, Плевен, Велико Търново, Ловеч и Хасково.“

Едва ли има някой, който схваща сметките на пиарите на Борисов. Разпределили сте 19(Видин-София)+13(Видин-Димово)+6(Враца-Видин)+12,8(обл. Хасково)=50,8 милиона или 31,9 милиона?

Колко точно разпределихте днес, че това милионите направо за нищо ги нямате?! grumpy емотикон

Плюс още 8 милиона (Димово – Бела – Скомля – Медовница), разпределени на 15 април, когато още не знаехме, че референдумът ще е 2 в 1 в президентските избори?!

Плюс още 27 милиона (Видин-София), разпределени някога си...

Както и да ги смятам горните цифри, получавам 85,8 милиона за Видинско и Хасково, значи за Враца, Монтана, Разград, Русе, Силистра, Добрич, Търговище, Шумен, Плевен, Велико Търново и Ловеч остават 20,2 милиона от обявените 106 милиона от началото на годината.

За 282 км. републикански пътища, това прави по 375 886 лв. на километър средно... А преди години се похвалихте, че магистралите Марица и Тракия ги строите по 4 милиона на километър чисто нови?!

Слушам някакви заблудени инженери тука да ми разправят, че чисто нов частен двулентов път излиза към 400 лв. на линеен метър, заедно с канавките. Т.е. по 400 000 лв на километър, груба сметка... При такива цени, не е ли по-добре вместо ремонти и кърпежи, направо нови пътища да насипват?

Асен Генов пък ни припомни данните на от доклад до Евроикомисията за приходите и разходите по пътната инфраструктура в Евросъюза, изготвен през 2008 г. Пред „actualno.com” той изчисли, че в В Швейцария годишната поддръжка на километър на репусбликански път струва 79,695 евро или близо 156,000 български лева. В Германия цената е 56,159 евро или около 107,000 български лева на км.

Е, явно сме надминали швейцарския начин на живот и немското качество, щом нашият километър струва 375,886 лева и 52 стотинки. Това са 2.4 пъти по-скъпа поддръжка от швейцарските пътища и 3.5 пъти повече от аналогичните дейности в Германия.

Германия

Единственият възможен отговор на въпроса кое оскъпява поддръжката на пътищата в България 2.4 до 3.5 пъти повече от същите процедури в Германия и Швейцария, е качеството.

Качеството на живот е повсеместно, несимволично и осезаемо... Разбира се, че и пътното строителство и ремонт са качествени и 2-3 пъти по-добри от Германия и Швейцария. Не се съмнявайте! Съмнението поражда несигурност. Несигурността води до нестабилност!

А, Вие, господин премиер, защо не си смените пиарите? Нали мотото на ГЕРБ е стабилността! Бъдете стабилни, доколкото можете, де!

/34

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове