Наистина любопитно
Биометричният достъп
Почти никой вече не помни пин-кода на телефона си, защото го отключваме чрез четец на пръстови отпечатъци. За достъп до колата обаче, все още се прилага старата технология с ключовете. Независимо дали те са физически или безконтактни, остава място за взлом. Компанията Continental възнамерява да въведе нов елемент за защита на транспортните средства от кражби, който ще го притежавате винаги.
Новият алгоритъм позволява не само да се повиши нивото на безопасност, но дава на производителите механизъм за пълно персонализиране на пространството. След като водачът сложи пръста си върху бутона се включва компютъра, който го сканира и автоматично вади органите за управление и настройките на системата в съответствие с предпочитанията на човека. Вече не е нужно всеки път да нагласявате положението на седалката и си спестявате караниците заради това, че някой е променил запаметените радиостанции. Освен това, технологията на Continental включва автоматично разпознаване на лицето, така че дори и Итън Хънт няма да може да открадне вашата машина.
Допълнителна реалност
Проекционните екрани с различна степен на ефективност и цветност присъстват в списъците за допълнително оборудване на почти всички световни производители. Отделът за разработки на BMW в момента работи върху система, за която цялото предно стъкло ще представлява един голям дисплей с функция за допълнителна реалност.
Статичните подсказки от навигационната система ще останат в миналото. Пред очите на водача ще се появява картина, като в симулатора Forza Motorsport или Gran Turismo — оптималната траектория, точката на спиране и ускорение. При движение по обикновени пътища, веднага ще става ясно на каква дистанция сте до отпред движещите се средства и други полезни сведения.
Цифрово огледало
Дизайнерите отдавна мечтаят да се отърват от изпъкналите от двете страни огледала за обратно виждане. Те развалят външния вид и аеродинамиката, а също изкривяват и картината. Производителите се борят с правните бариери и успоредно с това търсят възможности за решаване на проблема. През миналата година на изложението CES в Лас Вегас BMW разкри концепцията i8 Mirrorless. Хибриден спортен автомобил, с вградени в него специални стойки, в които са поставени вградени обективи на видеокамери. Те са направени от удароустойчив Gorilla Glass материал. Изображението се предава в салона върху голям дисплей, замествайки обичайното салонно огледало за обратно виждане.
По-радикално решение предложиха експертите на Porsche. Фантастичният Mission E е напълно лишен от външни елементи. Едва ли ще забележите малките издатини на ръба на предните калници. Камерите предават картината в ъгъла на предното стъкло. По този начин водачът Не може да откъсне поглед от пътя пред него.
Дроновете
Големи и малки коптери днес има почти във всяка къща, но често те се използват за забавление. В подразделението за лекотоварни автомобили на Mercedes-Benz са измислили как да се възползваме от дроновете за истински ползи. Прототипът на куриерския микробус Future Van е оборудван с автоматизирана система за зареждане. Колетите и пакетите се разпределят по отделения и единен модул ги товари в товарното отделение.
Премахване на волана
Един ден в сутрешното задръстване за работа ще забележите, че в съседната кола се занимават със странични дела. Днес подобно нещо плаши, защото момичето например си гримира лицето или младият чиновник се бръсне, отклонявайки погледа си от пътя. В бъдеще тези проблеми няма да ги има — в края на краищата, системите за автономен контрол ще станат много по-ефективни и напълно легални.
С управлението ще се занимава компютър и няма да се нуждаете от волана — така разсъждават от швейцарската компания Rinspeed, която създаде на базата на BMW i8 прототипа i8. Напълно работния възел автоматично ще добавя волана в недрата на централната конзола, за да не ви пречи да четете любимия си роман. Технически пречки за внедряването на подобна система в действителност вече няма. Седанът Infiniti Q50 стана първия сериен автомобил, в който кормилото не е физически свързано с въртяща се ос.
/33