#УбийциГейт: Прокуратурата обвини шефове от Пътната агенция и от "Трейс" за катастрофата при Своге

#УбийциГейт: Прокуратурата обвини шефове от Пътната агенция и от "Трейс" за катастрофата при Своге - картинка 1

БОЕЦ внесе във ВКП сигнал срещу Бойко Борисов, че също не е изпълнил служебните си задължения и чрез бездействие е съучастник

Бившите шефове в Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов и Дончо Атанасов са с повдигнато обвинение престъпление по служба заради тежката катастрофа край Своге от 25 август м. г. Това съобщиха от прокуратурата. 

Глосов и Атанасов, в качеството си на членове на Управителния съвет на пътната агенция, отговарящи за дейността на Дирекция „Управление на стратегически инфраструктурни проекти“ и дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“, не са изпълнили служебните си задължения, регламентирани в Закона за пътищата и в Правилата за работата на УС на АПИ, пише Клуб Z.

 

Ощe пeтимa са с повдигнати обвинения – изпълнитeлен диpeĸтop нa “Tpeйc – Coфия“ EAД, компанията, осъществила peмoнтa нa пътя (чието качество събуди много съмнения), тexничecĸият pъĸoвoдитeл, нaчaлниĸът нa Acфaлтoвaтa бaзa и инжeнepът, oтговарящ за cтpoитeлeн нaдзop нa cтpoитeлнитe дeйнocти, cъoбщи дъpжaвнoтo oбвинeниe.

Ceдминaтa oбвиняeми ca  c мяpĸa зa нeoтĸлoнeниe  „Πapичнa гapaнция“ в paзличeн paзмep. Атанасов и Глосов са с по 10 хил. лв. 

При катастрофата пълен с пътници автобус излезе от пътното платно и се преобърна на площадка под нивото на пътя, на изхода на Своге. Живота си загубиха 20 души, сред тях и 13-годишно дете, 8 други от пътниците бяха ранени. Месеци наред единственият обвиняем по случая беше шофьорът на автобуса Григор Григоров.  Πpoĸypaтypaтa пpoдължaвa дa пoддъpжa oбвинeниeтo cpeщy него, ĸaтo твъpди, чe e  нapyшил пpaвилaтa зa движeниe пo пътищaтa и тoвa билo ocнoвнaтa пpичинa зa нacтъпвaнe нa „пътния инцидeнт“.

 
 След Своге оставки подадоха трима министри по "морални подбуди": на транспорта Ивайло Московски, на вътрешните работи Валентин Радев и на строителството Николай Нанков.
Глосов подаде оставка като председател на Управителния съвет на АПИ в началото на тази година, но причината беше друга - сривът в системата за електронни винетки.
 

Другите с повдигнати обвинения са:

Б. Иванов - ръководител екип и изпълнителен директор на „Трейс София“ ЕАД - изпълнител по Проект „България- Транзитни пътища V - ЛОТ 17“, път II – 16, „Своге- Нови Искър“ Участък 3 от км 50+790.53 до км 81 + 778.84,

С. Трифонов - Началник Асфалтова база „Костинброд“, на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата, съгласно Трудов договор № 337/13.05.2013г., сключен с „Трейс – София“ ЕАД,;

И. Иванов - технически ръководител, на който по надлежния ред е възложена дейност по ремонта на пътищата, съгласно трудов договор № 337/13.05.2013г. сключен с „Трейс – София“ ЕАД ;

М. Т. - строителен инженер, член на екипа за строителен надзор на ПЪТКОНСУЛТ 2000 ЕООД, на който по надлежния ред е възложена дейност по строителен надзор при ремонт на пътя, съгласно Трудов договор № 8/03.04.2012г. и

С. Попниколова - Директор на дирекция „Управление на проекти, финансирани с кредитни инвестиции“ в Агенция „Пътна инфраструктура“.

Според прокуратурата те са искали да набавят облага за ДДЗД „Трейс Своге“ и от това са настъпили значителни вредни последици.

Днес гражданско движение "БОЕЦ" внесе сигнал  до ВКП  за извършени престъпления от премиера Бойко Борисов, "за това че в качеството му на длъжностно лице – премиер на Република България е бил официално известен и уведомен за дефектите на  път Мездра – Елисейна – Своге – Нови Искър, ремонтиран от по Проект: „Лот 17–ТRP V/17 Път II–16. и не е изпълнил служебните си задължения, като в съучастие с други лица чрез виновно бездействие е съпричинил и носи отговорност за смъртта на 20 човека."

В края на март Гражданско движение "БОЕЦ" представи в предаването на Люба Кулезич по телевизия Евроком скандални документи доказващи, че община Своге, отделни местни институции, включително МВР, както и десетки жители на града са сигнализиали отговорните органи на държавната власт, включително АПИ, МРРБ и лично премиерът Борисов, за опасни участъци от пътя Мездра-Нови Искър. Правили са го в продължение на повече от година, първите сигнали са изпратени 2 месеца след официалното откриване на участъка на 27 декември 2016 г. Според многобройните писма този път е осеян с участъци, където е само въпрос на време да се случи тежка трагедия. 

Конкретният участък, където на 28 август стана катастрофата, при която загинаха 20 души и други 13 бяха ранени, е описван като особено опасен поради комбинация от дадености - лоша видимост, бързо износила се повърхност, некачествена мантинела и остър завой. 

Според анализа на БОЕЦ, всички отговорни институции буквално са бавили кореспонденцията, за да изтече двугодишния гаранционен срок на пътя (на 27 декември 2018 г.) и тогава да възложат належащия ремонт на същата фирма - Трейс Груп, но срещу заплащане. Катастрофата се случва точно 4 месеца преди това.
От гражданското движение твърдят, че сегашните 7 нови обвинения не са достатъчни, защото има документи, доказващи, че фирмата изпълнител е покровителствана от най-високо възможо място - лично премиерът е знаел за проблемите на пътя, но очевидно не е разпоредил нито проверка, нито незабавни мерки за предотвратяване на трагедията.

 

 

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове