Учените откриха галактика, състояща се от 99,99% тъмна материя

Учените откриха галактика, състояща се от 99,99% тъмна материя - картинка 1

„Ако Млечният път е море от звезди, то тези новооткрити галактики, са като струи от облаци”, споделя Питър ван Докум от Йейл

Астрономите откриха нова галактика, която има приблизително същата маса, като Млечния път, но  по някакъв начин има едва 1% от звездите на нашата галактика.

Галактиката е забелязана чак сега, въпреки, че се намира в близост до нашата, поради това, че е изключително бледа. Екипът от учени са установили, защо липсата на звезди не я е разкъсало на няколко парчета. Отговорът се крие във факта, че новата галактика е 99% тъмна материя.

Според изчисления, тъмната материя съставлява 27% от масата и енергията на всички наблюдаеми галактики. Учените са способни да засекат тъмната материя по нейната гравитационна сила, защото тя не излъчва никаква форма на радиация или светлина.

Въпреки дългите години на изучаване, ние нямаме никаква представа, какво представлява тъмната материя. Знаем само, че тази невидима материя е ключова за стабилността на Вселената.

Галактиките се въртят, с такава огромна скорост, че биха се разкъсали, ако единственото нещо, което  ги задържа е тяхната гравитационна сила. Нещо друго трябва да придържа галактиките към останалата вселена, и според физиците, отговорът се крие в тъмната материя.

Всъщност, според науката, за съществуването на всеки грам от атоми във вселената, е нужно поне 5 пъти повече тъмна материя.

Галактиката се наричa Dragonfly (Водно конче) 44, и е открита от обсерваторията  WM Keck и Северният телескоп в Мануакеа, Хавай. Астрономите откриват цял куп „пухкави галактики”, в региона на име Coma Cluster, намиращ се на 320 милиона светлинни години от тук.

Ако Млечният път е море от звезди, то тези новооткрити галактики, са като струи от облаци”, споделя Питър ван Докум от Йейл. „Сега откриваме, как те са били създадени и е удивително, че изобщо са оцелели”.

Изследователите са открили и скоростта, с която се движат звездите в Dragonfly 44 и са използвали тази информация, за да изчислят масата на галактиката, като цяло. Повишаването в скоростта на един обект, увеличава неговата кинетична енергия, а от там и неговата маса, което означава, че колкото по-бързо се движат тези звезди, толкова повече маса има една галактика.

Звездите на Dragonfly 44 се движат със скорост от 47 километра в секунда, а учените изчисляват, че звездите в галактиката са с около 1 трилион пъти, по-масивни от слънцето - твърде тежко, за да бъде носено от гравитационната сила на звездите. От там, учените изчисляват, че галактиката трябва да бъде съставена от 99,99% тъмна материя, за да остане цяла, което я прави най-тъмната галактика във вселената.

Dragonfly 44 е огромна, и никой не може да обясни, как е станала толкова голяма, но вероятно това ще стане ясно, в допълнителните проучвания.

Малко преди, Dragonfly 44, астрономите откриха галактика в съзвездието Дева, която е съставена от 99,96% тъмна материя.

/35

Facebook Коментари

Коментирай

Трябва ли Борисов да подаде оставка?

Отдавна трябваша да я подаде!

58.82%

Да, незабавно!

23.53%

Късно е, да си изкара мандата.

Не, в никакъв случай!

5.88%

Кой е Борисов и защо му искат оставката?!

Блогове