В САЩ намериха бактерия, която не се лекува с антибиотици

В САЩ намериха бактерия, която не се лекува с антибиотици - картинка 1
MCR-1

Здравните власти твърдят, че случаят в Пенсилвания сам по себе си не е причина за паника

Американските здравни власти са идентифицирали първи случай на инфекция, която не се поддава на лечение чрез нито един от известните антибиотици, пише washingtonpost.com.

По данни на Центъра по контрол и превенция на заболяванията, бактерията е установена преди месец при 49-годишна жена от Пенсилвания, страдаща от инфекция на пикочните пътища.

Откритата "супербактерия" е заразена с плазмид - малък фрагмент от ДНК, който дава на гена, наречен MCR-1, резистентност към антибиотици, по-специално колистин.

"Това означава, че имаме бактерия, която засега е резистентна към всички лекарства", се посочва в изследването на учените.

Здравните власти твърдят, че случаят в Пенсилвания, сам по себе си, не е причина за паника.

Щамът, който се намира в жената, е лечим с други антибиотици. Изследователите се безпокоят, че антибиотик-резистентни гени, намерени в бактериите, известни като MCR-1, може да се разпространят към други видове бактерии.

Това е първият път, когато колистин-резистентния щам е открит в един човек в Съединените щати.

През ноември, служители на общественото здраве в света реагираха с тревога, когато китайски и британски изследователи докладват намиране на колистин-резистентен щам при прасета, сурово свинско месо и в ограничен брой хора в Китай. Смъртоносният щам-късно е бил открит в Европа, Африка, Южна Америка и Канада.

/40

Facebook Коментари

Коментирай

Къде ще прекарате коледните празници?

Блогове