Застраховател плати по 10 лв. на жертвите от Своге и ги обвини, че шантажират

Застраховател плати по 10 лв. на жертвите от Своге и ги обвини, че шантажират - картинка 1

"На практика нямало обществен превоз", казват от "Булинс"

Грозна препирня в студиото на бТВ днес предизвика фактът, че "Бул инс" - застрахователят на автобуса, в който загинаха 20 души и други бяха ранени край Свогее изплатил на близките по 10 лв. за трима от починалите.

 

След жалба на роднини, Комисията по финансов надзор е постановила застрахователят да плати по 50 000 лв. - това казаха адвокатът и председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров и двама представители - роднини на починали. Според Тодоров сумата по въпросната застраховка "Злополука на пътниците" е фиксирана по закон - именно 50 000 лв.

 

 

Според Стоян Проданов - изпълнителен директор на компанията, обаче няма основание за плащане. На това основание не се дължи изплащане на обезщетение по застраховката "Злополука на пътниците".

Той изтъква пропуски в документацията и твърди, че КФН, чийто акт ще обжалват, е постановила да има (някакво) плащане. Затова избрали символичната сума от 10 лв. - за да могат после лесно да им я върнат, когато спечелят делата в съда.

"Това не е обезщетение, а част от административна процедура, за да не бъдем допълнително наказани. Ние оспорваме принудителна административна мярка"заяви пред бТВ Проданов.

На ръба на законовия срок - от 6 месеца - те излезли със становище, че са нарушени транспортни правила, които днес той посочи в ефир: например неизпращане навреме на изряден списък на возещите се.

Така практически застрахователят обвинява загиналите, че са пратили менте списък за обезщетения след трагедията. А Владимир Тодоров отбеляза, че няма как списъкът да е "с кръвта по него", както искали застрахователите, защото оригиналният е останал в автобуса, който в дерето се е въртял "като центрофуга".

Тодоров отбеляза още, че това може да бъде само административно нарушение на транспортните правила, но не може да има отношение към обезщетението и попита: ако шефът на "Бул инс" се вози в такси и то катастрофира, това, че примерно "таксиджията" не си е платил патента, води ли до това той да не получи обезщетение?

"На практика няма обществен превоз", каза представителят на застрахователите. 

На това Владимир Тодоров отвърна, че фирмата опитва да изкара, "че тия възрастни жени са хванали на стоп автобуса" (бел. ред. - повечето от загиналите бяха пенсионерки от с. Световрачене, отишли на скромна екскурзия до Седемте престола в Искърското дефиле).

Цитирайки нормативната база, шефът на "Бул инс" на няколко пъти заяви, че всичко се решава от съда, а Тодоров контрира, че именно това им е целта - делата да продължат с години и обезщетението да се бави.

ова е крайната цел - да се отиде в съд до една година, после да се мотае още една година", заяви Тодоров.

На което застрахователят рече:

"Подложени сме на натиск и шантаж. Казаха ни, че ще има медийна атака в подходящия момент - очевидно подходящият момент е седмицата преди изборите", намеси и предстоящия евровот застрахователят.

Ради Манолова - роднина на починала, която също беше в студиото, буквално ахна как е възможно при създалата се ситуация спрямо тях да се използва понятието "натиск и шантаж".

Стоян Проданов защити тезата, че адвокатът и няколко от пострадалите са ги посетили преди време и това именно представлявало шантаж, както и подложи под съмнение пълномощното на адвоката да представлява роднините на загиналите.

"Този Робин Худ, който стои до мен, не защитава обществения интерес, а има лични интереси", каза застрахователят по адрес на Тодоров.

"Ние бяхме първите, които пуснаха жалба до КФН, и първите, които получиха по 10 лв. На един от починалите на третия ден му се е обадил застраховатлят да си вземе обезщетението. Тука сме на девети месец", каза един от роднините на загинали, който повтори, че Владимир Тодоров е напълно коректен.

"Ние сме готови да постановим изплащане на обезщетение при представяне на необходимите документи", каза още представителят на застрахователите.

/10

Facebook Коментари

Коментирай

Yellow Face

Трябва ли АЕЦ "Белене" да бъде построена?

Не.

56.00%

Да.

40.00%

Не мога да преценя.

4.00%

Блогове